To koniec marki Cubus na polskim rynku. Sąd właśnie ogłosił upadłość spółki Cubus Polska sp. z o.o. należącej do norweskiej firmy.
Jak donosi portal WP Finanse, Cubus Polska sp. z o.o. 30 lipca 2019 złożył wniosek o ogłoszenie upadłości. Z dniem 3 września sąd przychylił się do tej decyzji, ustanawiając syndyka odpowiedzialnego za jej likwidację. Osoby, którym firma zalegała z zapłatami, zostały zawiadomione o zgłoszeniu tej informacji do 30 dni.
Biorąc pod uwagę wyniki finansowe i przychody spółki w ciągu ostatnich lat, decyzja o upadłości Cubus nie jest zaskoczeniem. Z informacji WP Finanse, wynika, że w 2018 roku sprzedaż sięgnęła kwoty niemal 52 mln złotych, co stanowiło kwotę niższą 24,5 milionów w stosunku do 2017 roku. Finansowa strata okazała się być rekordowa w przypadku norweskiej sieciówki – wyniosła ona 19,6 mln złotych wobec 19,1 mln straty w 2017.
Analiza dokumentów finansowych spółki pokazuje, że nie jest to decyzja przypadkowa – na koniec 2018 r. Cubus miał w Polsce 20 sklepów po zamknięciu siedmiu placówek i planował pozbycie się kolejnych ośmiu oraz negocjowanie cen najmu lokali dla pozostałych – informuje portal WP Finanse.
Cubus pojawił się na polskim rynku w 2002 roku. Od pewnego czasu bez trudu można było zauważyć, że sieć postanowiła znacznie zredukować ilość salonów, a sklepy norweskiej marki nagle zaczęły znikać z popularnych centrów handlowych w największych miastach Polski. Upadek na polskim rynku, nie oznacza jednak zniknięcia marki z innych, europejskich rynków. Sklepy Cubus wciąż będą obecne w Niemczech, Austrii czy krajach Skandynawii – Danii, Szwecji i Norwegii. Marka Cubus jest własnością norweskiej grupy Varner, która posiada w swoim portfolio również Levi’s Store oraz Nike (na terenie Skandynawii). Łącznie grupa ma w posiadaniu ponad 1000 sklepów.
Mimo braku powodzenia wielu popularnych sieci na polskim rynku, do wejścia na nasze rodzime podwórko przygotowuje się Primark, który otworzy swój pierwszy sklep w nowopowstałej warszawskiej Galerii Młociny. W ubiegłym miesiącu w Polsce zadebiutowało również szwedzkie Monki. To jeszcze nie koniec ekspansji grupy H&M – już w najbliższych tygodniach w Krakowie powstanie pierwszy salon Weekday. Do wejścia na polski rynek przygotowuje się także Urban Outfitters, który zadebiutuje w warszawskiej Elektrownii Powiśle.