Burberry podąża za ekologicznym trendem i planuje ograniczyć użycie plastiku w firmie. Plan do 2025 roku jest jasny: zlikwidować wszystkie plastikowe opakowania. Raport New Plastics Economy Global Commitment wskazuje na to, że coraz częściej firmy i rząd współpracują ze sobą, aby powstrzymać zanieczyszczenie spowodowane odpadami sztucznymi.
Mamy zamiar osiągnąć to, poprzez zwiększenie popytu na ekologiczne materiały. Ochrona środowiska, dobre samopoczucie i zrównoważony rozwój w przemyśle to elementy, które są dla nas ważne. – powiedział Pam Batty, wiceprezes corporate responsibility w Burberry. W 2004 r. Burberry umieściło zrównoważony rozwój jako główną misję firmy, a w 2017 r. uruchomiło najnowszą strategię ekologiczną określającą cele przyjazne dla środowiska. Ich celem jest również osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
Pod koniec roku Burberry planuje zamienić wszystkie obecne wieszaki i torby foliowe na eco-friendly zamienniki. Pokrowce na torby będą wykonane w 30% z bio-tworzyw sztucznych i będą biodegradowalne do końca 2019 roku.
Ze względu na rosnącą świadomość konsumentów, marki muszą decydować się na ekologiczne kroki. Miejmy nadzieję, że inne firmy pójdą śladami Burberry i będą wspólnie walczyć o dobrostan naszej planety.