noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
H&M logo

“84% wszystkich naszych materiałów pochodzi z recyklingu”. H&M publikuje raport dotyczący zrównoważonego rozwoju

REKLAMA
noSlotData

Grupa H&M działa na rzecz zrównoważonego rozwoju od wielu lat. Marka właśnie opublikowała zintegrowany raport roczny, w którym przygląda się zarówno kwestiom finansowym, jak i zrównoważonemu rozwojowi.

Jestem przekonana, że marki stawiające na zrównoważony rozwój, będą lepiej przygotowane do sprostania rosnącemu zainteresowaniu klientów i wymaganiom ustawodawców, jednocześnie wnosząc istotny wkład w lepszą przyszłość dla ludzi i planety. Z zadowoleniem przyjmujemy otwarty dialog i współpracę, aby sprostać wielu wspólnym wyzwaniom naszej branży i naszego świata

– mówi Leyla Ertur, Head of Sustainability H&M Group.

Podsumowanie raportu H&M o zrównoważonym rozwoju w 2022 r.:

-84% wszystkich materiałów pochodzi z recyklingu lub jest pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób. Liczba ta obejmuje udział materiałów pochodzących z recyklingu na poziomie 23%, co przybliża H&M do osiągnięcia celu, jakim jest 30% do 2025 roku.

-Marka osiągnęła bezwzględną redukcję emisji gazów cieplarnianych o 7% w zakresie 3 i bezwzględną redukcję o 8% w zakresach 1 i 2 w porównaniu z wartością bazową z 2019 r. – przyczyniając się do realizacji celu, jakim jest redukcja bezwzględnych emisji w zakresach 1, 2 i 3 o 56% do 2030 r.

-brand zredukował o 44% plastikowe opakowania w porównaniu z 2018 r.

-Grupa H&M wprowadziła nową strategię dotyczącą wody na 2030 r. i zmniejszyła względne zużycie wody na produkt o 38% w porównaniu z wartością bazową z 2017 r. dzięki poprawie wydajności i zwiększonemu recyklingowi ścieków.

-Reprezentacja związków zawodowych w fabrykach skandynawskiej marki wzrosła z 37% do 42% w ciągu ostatniego roku.

-63% przedstawicieli pracowników w fabrykach dostawców stanowiły kobiety, a udział kobiet na stanowiskach nadzorczych wyniósł 27%.

Zakres 1 obejmuje wszystkie bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych z własnej działalności Grupy H&M.
Zakres 2 obejmuje pośrednie emisje wynikające ze zużycia zakupionej energii elektrycznej, ciepła lub pary
wykorzystywanej we własnych działaniach Grupy H&M.
Zakres 3 obejmuje inne emisje pośrednie, takie jak emisje związane z pozyskiwaniem surowców, produkcją tkanin,
produkcją odzieży, zleconymi działaniami związanymi z transportem i zużyciem energii elektrycznej przez klientów.

Na podstawie raportu H&M

Przeczytaj też: Nowa kolekcja H&M Innovation Stories zachwyca zdobieniami pochodzącymi w 100% z recyklingu

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES