Świat marketingu ciągle ulega zmianie. Powstają coraz to nowsze sposoby przyciągania klientów. Szczególnie w dobie mediów społecznościowych i automatyzacji, marki muszą na bieżąco przystosowywać się do zmian. Skuteczne dotarcie do odbiorcy mogą ułatwić nam sposoby wykorzystywane przez firmy o zasięgu globalnym. Jakie są więc największe trendy marketingowe, które warto wdrożyć w swój biznes w tym roku?
Video marketing
Treści wizualne o wiele bardziej trafiają do świadomości odbiorcy. W dotarciu do potencjalnych klientów, warto prócz treści pisanej używać zdjęć, grafik i filmów. Wykorzystywanie tych materiałów na stronie internetowej, czy w newsletterach podniesie nie tylko naszą atrakcyjność wizualną, ale także efektywność. Ciekawą opcją na tworzenie filmów są te kręcone w 360°. Pozwalają one zobaczyć proponowane przez nas produkty pod różnymi kątami, co w wielu przypadkach pomoże rozwiać wątpliwości odbiorcy. Badania wskazują, że zrozumienie 200-250 słów zajmuje średnio 60 sekund. Natomiast 1/10 sekundy trwa zrozumienie przekazu wizualnego.
Wyszukiwanie głosowe
ComScore oszacował, że do 2020 roku, połowa wszystkich zapytań oparta będzie na głosie. Wyszukiwanie głosowe zapewnia klientom wygodny i szybki sposób odnajdywania potrzebnych informacji. Jednak wymaga to dokładnego przemyślenia, w jaki sposób pozycjonować swój produkt. Należy pamiętać, że wprowadzając metodę wyszukiwania głosowego, musimy myśleć nad tym, jak klienci mówią o swoim zapytaniu, a nie jak je wpisują. Ma to istotny wpływ na SEO. Najlepszym wyjściem będzie rozpoczęcie opracowywania treści, które mają ton konwersacyjny. Technologia ta jest szczególnie chętnie stosowana, gdy wyszukiwane hasła są dłuższe lub o trudnej pisowni.
Kampania zintegrowana
Kampania zintegrowana to rodzaj kampanii promocyjnej posługującej się wieloma narzędziami i kanałami komunikacji. Dobrym przykładem jest pojedyncza kampania obejmująca telewizję, prasę, jak również media społecznościowe. Ten sam przekaz jest przesyłany we wszystkich kanałach, aby dotrzeć do klientów w różnych miejscach i o różnych porach. Taka kampania może być o wiele bardziej skuteczna, gdyż jest obecna w wielu miejscach. Dzięki temu lepiej zapisuje się w głowie odbiorcy. Przykładem dobrze zrealizowanej kampanii zintegrowanej na polskim rynku, jest promocja płyty Małomiasteczkowy. W ramach akcji promocyjnej, w centrum Warszawy pojawił się mural. Był on połączony z billboardami rozsianymi po całej Polsce. Na każdym z billboardów umieszczono hasło, które nawiązywało do wiedzy na temat miasta, w którym się znajdował. Wszystkie hasła składały się w krzyżówkę, którą umieszczono na muralu. Efekt? O kampanii promocyjnej Dawida Podsiadło można było usłyszeć w całej Polsce.
Influencerzy
Klienci coraz częściej zwracają się do innych o opinie na temat produktów i usług. Dlatego też pozyskanie influencerów, którzy przetestują produkt pomoże nam pozyskać zaufanie potencjalnego klienta. Badania Influencer Marketing Hub wskazują, że 84% marketerów ocenia swoje działania z influencerami jako efektywne. Z kolei z raportu Nielsen wynika, że kampanie marketingowe z ich udziałem generują zwrot w wysokości 6,50 dolara za każdego, jednego zainwestowanego dolara. Co prawda, badania dotyczą rynku zagranicznego. Jednak nie sposób nie zauważyć, jak polecane przez blogerów produkty w zawrotnym tempie znikają z półek sklepowych. Należy pamiętać, że poszukując osoby, która wpłynie na naszą markę musimy upewnić się, że jej odbiorcy odpowiadają wartościom naszych produktów i marki.
Wdrożenie tych czterech sposobów zaowocuje sukcesem naszego biznesu. Jednak podstawą jest dokładne rozplanowanie i zarysowanie strategii marketingowej.