Snapchat podbija serca polskich odbiorców. Użytkowników aplikacji nieustannie przybywa, co więcej, ich średnia wieku rośnie.
Twórcy internetowi muszą trzymać rękę na pulsie i być obecni na kanałach, na których ich odbiorcy spędzają czas i którym poświęcają uwagę. Dotyczy to zwłaszcza branży kreatywnej jaką jest moda, która bardzo szybko podchwytuje najnowsze trendy, również te technologiczne.
Największa wartość Snapchata z perspektywy twórcy to cenna uwaga odbiorcy, możliwość budowania relacji na zupełnie nowym poziomie oraz komunikacja na tej bardzo personalnej platformie.
W świecie wypełnionym szumem informacyjnym atrakcyjność ulotnych treśći jest jeszcze większa. Jest to część ludzkiej natury – uwielbiamy rzeczy, które przemijają. Poświęcamy im znacznie więcej uwagi.
Smarthphone stał się nieodłącznym elemenetem naszych codziennych rytuałów. Nie wychodzimy bez niego z domu, budzimy się i zasypiamy z nim. Dzięki Snapchatowi możemy być cały czas w kontakcie z naszą społecznością, pod warunkiem, że wykorzystamy go dobrze.
Dlaczego warto mieć konto na Snapchacie?
Snapchat jest jedną z najczęściej używanych aplikacji wśród młodych odbiorców. Rok 2016 będzie dla Snapchata bardzo dynamicznym i rozwojowym czasem, więc nie prześpij najlepszego momentu na budowanie społeczności na tym kanale.
Kto przoduje na polskiem Snapchacie?
ranking Hash.fm jest zdominowany przez blogerów modowych. Na pierwszym miejscu znajduje się littlemoonster96, i kolejno Maffashion oraz Jessica Mercedes. Co zauważyłem? Jakie mam przemyślenia po obserwacji kont blogerek i blogerów modowych? Przygotowałem zestawienie czterech praktyk, nad którymi warto popracować i poprawić swoje story.
1. Przygotowana koncepcja vs. “nagram co leci”
Każdy twórca powinien zadać sobie pytanie: dlaczego chcę być na Snapchacie? Doskonale rozumiem pierwsze kroki na nowej platformie, transferowanie społeczności z innych kanałów mediów społecznościowych. Teraz jesteś obecny w świecie Snapchata i docierasz do dziesiątek tysięcy osób, ale czy cały czas będziesz ich zaskakiwał? Nieustanne nagrywanie podobnych treści zacznie w końcu nużyć Twoją społeczność.
Warto zastanowić się nad tym, co mam do przekazania za pomocą Snapchata, co będzie wyróżniać moje konto spośród innych modowych kanałów. Może powinieneś nagrywać wyjątkowe treści, które byłyby dedykowana tylko i wyłącznie na Snapchata?
2. Spam
Zastanawiałeś się nad celem swojego kanału? Jeżeli nie masz pomysłu na siebie na Snapchacie to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zapychasz go treściami, które nie wnoszą żadnej wartości w życie Twojego odbiorcy/fana.
Oczywiście na początku Twój odbiorca będzie zachwycony dostępem do różnych wydarzeń i informacji o Twoim życiu, ale czy na dłuższą metę Twoja zupa, ściany, chaotyczne myśli, stopy idące po ulicy, każda sekunda Twojej codzienności jest tak ważna i interesująca, żeby nagrywać to i dystrybuować do odbiorców? Coraz częściej użytkownicy Snapchata nazywają takie treści po prostu spamem.
3. Snapchat to kreatywne miejsce – baw się nim
Snapchat oferuje wiele kreatywnych rozwiązań, które możesz połączyć ze swoją twórczością. Warto to wykorzystać – od emotikonek, po filtry, efekty, pisanie po telefonie, rysowanie. Zastanów się, jak możesz z korzyścią dla siebie wykorzystać te elementy w taki sposób, żeby były zgodne z Twoim wizerunkiem?
4. Buduj relację
Aplikacja pozwala na bardzo bezpośrednią komunikację – wykorzystaj to osobiście odpowiadając na snapy i wiadomości.
Zdaję sobie sprawę z hejtu w sieci (jest go znacznie mniej na Snapchacie), ale naprawdę możesz wnieść ogromną wartość w życie swoich fanów. Otrzymanie personalnej odpowiedzi od swojego idola lub idolki, to dla młodej osoby ogromne zaskoczenie. Wierz mi, podzieli się tym przeżyciem z innymi użytkownikami na łamach różnych kanałów mediów społecznościowych lub nawet w najbliższym gronie swoich znajomych.
Taki krok, to duża dawka pozytywnej energii dla Twojego fana oraz świetny PR.
5. Snapchat – już nie jest trendem na horyzoncie
Przed nami nowa, mocna fala rozwoju tej aplikacji. Nie czekaj więc, wykorzystaj to narzędzie do budowania relacji i promowania własnej marki.
Autor: Mateusz Paszkiewicz
Mateusz Paszkiewicz – 8 lat doświadczenia w online marketingu. Aktualnie New Media Specialist.
Na Snapchacie (matpaszkiewicz) docieram do blisko 10 tys. osób dziennie. Wdrożyłem i opracowałem strategię dla snapchatowego konta TVN24, współpracuję z markami, udzielam konsultacji i szkolę.
Nawiążmy kontakt na Linkedin (https://pl.linkedin.com/in/mateuszpaszkiewicz)