100 lat Miraculum to 100 lat miłości do piękna i innowacji. To historia marki, która od zawsze wyprzedzała trendy, tworząc kosmetyki uwielbiane przez pokolenia. Imponujące dzieje, pionierskie technologie i niezmienna dbałość o jakość produktów to bez wątpienia fundamenty, na których zbudowała i wciąż tworzy swoją renomę. Przyglądamy się historii polskiego imperium kosmetycznego.
Historia Miraculum
Miraculum, założone w 1924 roku Krakowie przez dr Leona Lustra, od samego początku wyznaczało trendy na polskim rynku kosmetycznym. Już na początku swoich dziejów wyróżniało się innowacyjnymi recepturami i dbałością o wysoką jakość produktów. Wówczas firma stanowiła jedną z największych kosmetycznych potęg, obok takich marek jak Max Factor czy Helena Rubenstein.
W 1931 roku Miraculum zdobyło Grand Prix na Światowej Wystawie w Paryżu za puder do twarzy. Marka szybko zyskała popularność, wykorzystując do promocji wizerunki ówczesnych celebrytek: Zofii Batyckiej – Miss Polski i Hanki Ordonówny.
W ofercie Miraculum z lat międzywojennych można było znaleźć szeroki wachlarz produktów, od pudrów i olejków do opalania, po ołówki do brwi i lakiery do paznokci. Firma nie bała się eksperymentować, wprowadzając na rynek takie nowinki jak otrąbki migdałowe – prekursor dzisiejszego peelingu – czy Depilex – preparat do usuwania owłosienia.
Po wojnie Miraculum kontynuowało pionierskie działania, wprowadzając m.in. pierwszy w Polsce szampon w płynie. W 1955 roku, w odpowiedzi na “apetyt na zagraniczny luksus”, firma wprowadziła linię luksusowych perfum w szklanych flakonikach. Z kolei rok 1971 to narodziny marki Pani Walewska. Jej nawiązuje do Marii Walewskiej, kochanki Napoleona Bonaparte. Ekskluzywne zapachy zamknięte w eleganckich flakonikach szybko stały się hitem, a marka do dziś pozostaje jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce.
Przeczytaj również: Zapachy po polsku. Sprawdzamy rodzimych producentów perfum
100 lat doświadczenia i tradycji
Dziś Miraculum to jedna z głównych spółek kosmetycznych w Polsce, która nieustannie czerpie z bogatej historii i tradycji. Od 1924 roku firma nieustannie się rozwija, stawiając na oryginalne receptury i elastyczne reagowanie na potrzeby rynku. Produkty firmy są aktualnie tworzone w nowoczesnym laboratorium w Krakowie. Doświadczenie, wiedza i pionierskie badania naukowców owocują kolejnymi przełomowymi technologiami w walce z oznakami starzenia się skóry.
Miraculum oferuje szeroką gamę kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, perfumy, produkty do depilacji i makijażu. Miraculum słynie z pionierskich receptur – w serii Generation po raz pierwszy w Polsce zastosowano m.in. ceramidy, algi i struktury ciekłych kryształów. Firma skupia w swoim portfolio 14 marek, w tym doskonale rozpoznawalne brandy perfum i kosmetyków, jak Pani Walewska, Miraculum, Gracja, Tanita, Paloma, czy Być Może zakupione w 2007 roku od PZ Cussons Polska S.A. Ofertę dopełniają dwie marki makijażowe: Joko i Virtual.
Intensywny rozwój polskiego lidera kosmetycznego
Od lutego 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie Spółka Miraculum S.A. stanowi podmiot dominujący grupy kapitałowej, do której zalicza się również BIONIQ. Institute of Skin Care Technology Sp. z o.o. jako podmiot zależny. Oprócz rozwoju na rodzimym rynku, Miraculum S.A. skupia się na dystrybucji produktów na rynki zagraniczne, a wśród jej rynków zbytu wymienia się między innymi Jordanię, Irak, USA, Kanadę, Hiszpanię, Włochy czy Litwę.
“100 lat tradycji zobowiązuje ale zapewniam, że nasz Zespół konsekwentnie realizuje i będzie realizował ideę naszego założyciela dr Leona Lustra ,,Wspierać piękno …”” – podkreśla Sławomir Ziemski, prezes spółki, podsumowując 100 lat historii Miraculum.
Przeczytaj również: Kosmetyczne pamiątki z podróży. Jakie marki beauty kupić za granicą?