REKLAMA

Yoox Group połączy się z Net-A-Porter

REKLAMA

Połączenie się dwóch, konkurencyjnych gigantów jakimi są Net-A-Porter i Yoox było na początku tylko plotką. Taka zwykła pogłoska w świecie mody bardzo szybko okazuje się prawdziwą informacją, a ze znaku zapytania zostaje sama kropka. Dziś już wiadomo, że Richemont wejdzie w fuzję z Yoox Group.

W tym tygodniu obie firmy oficjalnie już potwierdziły, że toczyły się między nimi rozmowy w kwestii połączenia swoich marek. Nowa działalność ruszyłaby ze sprzedażą we wrześniu, a szyld zmieni się na ”Yoox Net-A-Porter Group”. Wszystko jednak zależy od tego, jak potoczą się następne rozmowy w czerwcu i czy akcjonariusze z Yoox Group zgodzą się na proponowane zmiany.

Po zespoleniu firm Richemont, kierujący Net-A-Porter ma otrzymywać 50% zysków, lecz jego prawa głosu zostaną ograniczone do 25%. Wynika to z tego, że wszelkie kluczowe decyzje będą podejmowane w głównej mierze przez Federica Marchetti – nowego szefa połączonego podmiotu.

Marchetti jako dotychczasowy Prezes Zarządu w Yoox widział w Richemoncie swojego najsilniejszego rywala, zaś ten czuje się niepewnie w otoczeniu nowych technologii. Chcąc chronić swój wysoki poziom na rynku dóbr luksusowych Net-A-Porter będzie korzystało z nowego systemu i dotrze do nowych klientów.

Autor: Rafał Cała

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES