noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
STAMM Zalando Sustainability Award CPHFW

Znamy laureata Zalando Sustainability Award 2023. To nowa duńska marka, którą warto zaobserwować!

REKLAMA
noSlotData

Duńska marka STAMM triumfuje w konkursie Zalando Sustainability Award przeprowadzonego podczas Copenhagen Fashion Week. Czym przekonała do siebie jury?

Trwający aktualnie kopenhaski tydzień mody stał się okazją, by po raz piąty uhonorować marki działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Strategiczne partnerstwo między Zalando a Copenhagen Fashion Week zorientowane jest na inicjowanie pozytywnych zmian w branży mody w zakresie odpowiedzialności. Nagroda w konkursie Zalando Sustainability Award zachęca do poszukiwania nowych rozwiązań, a także dzielenia się pomysłami, minimalizującymi wpływ przemysłu modowego na środowisko.

Kto został laureatem Zalando Sustainability Award 2023?

Tegorocznym zwycięzcą piątej edycji Zalando Sustainability Award została duńska marka STAMM. W swojej kolekcji AW23 marka wykazała się imponującym kunsztem, jak również głębokim zrozumieniem i realizacją bardziej zrównoważonych praktyk. Uwagę jury zwróciło zastosowanie zrównoważonych materiałów, w tym puchu pochodzącego z recyklingu w kurtkach typu puffer oraz indyjskich tkanin Khadi, wykonanych z organicznej, ręcznie przędzonej bawełny.

Przyznanie nagrody STAMM to docenienie nieustannego zaangażowania marki w odkrywanie innowacyjnych zestawień materiałów i redefiniowanie klasycznych fasonów. Kreacje STAMM są inspirujące nie tylko dzięki swoim zaskakującym projektom, ale także poprzez bycie symbolem zaangażowania marki we wspieranie wykorzystywania ręcznie wykonanych materiałów.

– przyznała członkini jury Cecilie Thorsmark, CEO Copenhagen Fashion Week.

STAMM jako laureat konkursu zostanie uhonorowane nagrodą w wysokości 20,000€. Marka otrzyma również możliwość stworzenia z Zalando ekskluzywnej kolekcji, która będzie w większym stopniu wykorzystywać bardziej zrównoważone rozwiązania na poziomie materiałów, procesów produkcji, technologii i logistyki.

STAMM – nowa skandynawska marka

STAMM to duńska marka powstała w sierpniu 2022 roku z inicjatywy Elisabet Stamm. Projektantka po wielu latach pracy w przestrzeni kreatywnej i po wcieleniu swojej artystycznej wizji w stworzenie streetwearowej marki high fashion A.A.Spectrum (2015-2020), zdecydowała się na uruchomienie swojej imiennej marki, łączącej jej międzykulturowe zainteresowania i emfatyczny charakter.

Ukłon w stronę tradycyjnego rzemiosła, płynne podejście do płci czy współpraca z dostawcami z całego świata to tylko nieliczne cechy, które wyróżniają STAMM na tle innych brandów. Projekty marki łączą elementy high fashion ze streetstyle’m, a charakteryzująca je dynamika i odwaga odbiegają od minimalistycznej skandynawskiej estetyki. Kunszt artystyczny, imponujące konstrukcje, a także innowacyjne pomysły marki zadecydowały o wygranej w tegorocznym konkursie.

Bycie zwyciężczynią Zalando Sustainability Award jest zarówno magiczne, jak i motywujące. To docenienie młodej marki, którą napędza innowacja, różnorodność i ekspresja estetyczna ze świadomym nastawieniem na cel. Jesteśmy pełni pokory, a zarazem dumni, że możemy być częścią tak ważnej platformy i mieć możliwość połączenia się z liderami w branży. Zdobycie tej nagrody pozwoli nam nawiązać nowe relacje i kontynuować pracę na rzecz wprowadzania pozytywnych zmian. Mam również nadzieję, że uda mi się zainspirować innych do tworzenia z myślą o przyszłości – wierzę, że te wartosci sa uniwersalne dla wszystkich. 

– skomentowała Creative Director Elisabet Stamm.

Zalando Sustainability Award 2023. Kto otrzymał wyróżnienie?

Pozostałymi markami, które zyskały uznanie jury zostały: Selam Fessahaye za ogromny zakres materiałów, stylów i kompetencji technicznych, oraz TG Botanical za rzemiosło, wykorzystanie naturalnych surowców, a także lokalną produkcję.

Kolekcje finalistów Zalando Sustainability Award zaprezentowano na wybiegach Copenhagen Fashion Week od 31 stycznia do 2 lutego 2023. Co więcej, pokazy transmitował na żywo cyfrowy showroom Zalando Greenhouse, który umozliwił konsumentom z całego świata podziwianie wyróżnionych kolekcji. 

Przeczytaj również: Do 2030 szybka moda ma zostać wyeliminowana na rzecz sektora cyrkularnego i długotrwałych produktów – ujawnia Agnieszka Oleksyn-Wajda [WYWIAD]

Zdjęcie główne: materiały prasowe Zalando

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES