noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Dwie dziewczyny prowadzące live shopping ubraniowy

Zara stawia na nowy format zakupów. Będzie sprzedawać na żywo!

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Sukces chińskiego pilotażu live shoppingu zachęcił markę Zara do poszerzenia jego zasięgu o Stany Zjednoczone i Europę. Już w drugiej połowie 2024 roku klienci z tych regionów będą mogli doświadczyć interaktywnych zakupów na żywo prosto ze studia hiszpańskiej sieci.

Zara i fenomen live shoppingu w Chinach

Debiutujący w listopadzie 2023 roku cotygodniowy program Zary w Chinach okazał się ogromnym sukcesem. Pięciogodzinne transmisje, emitowane na siostrzanej aplikacji TikToka – Douyin, przyciągają średnio 800 000 widzów. Modelki prezentują ubrania i dodatki marki, a widzowie mogą w czasie rzeczywistym zadawać pytania, reagować emotikonami i komentować stylizacje. Format ten, określany jako “ewolucja rozrywki”, znacząco przyczynił się do wzrostu świadomości marki i sprzedaży, mimo zamykania sklepów stacjonarnych w Chinach.

Dowiedz się więcej: “W dużej mierze to prowadzący decyduje o sukcesie live’a”. Marta Śliwińska o tym, czym jest i jak działa live shopping

Zara rozpocznie sprzedaż na żywo w Europie i USA

Transmisje live shoppingu Zary zadebiutują w USA, Wielkiej Brytanii i wybranych krajach Europy między sierpniem a październikiem 2024 roku. Marka postawiła na kontrolę nad formatem i nie udostępni go zewnętrznym platformom. Zamiast tego transmisje będą dostępne na aplikacji i stronie internetowej Zary. Prowadzącymi zostaną “dwie znane osobistości ze świata mody”, których nazwiska na razie pozostają tajemnicą.

Krótszy format i kolekcje Zara Women

Live shopping Zary to szansa na bliższe zapoznanie się z produktami, zadawanie pytań stylistom i obserwowanie ubrań w akcji. To również nowy sposób na budowanie relacji z marką i doświadczanie zakupów w bardziej interaktywny i angażujący sposób.

Zachodnia wersja live shoppingu będzie krótsza od chińskiej, trwając od 45 minut do godziny. Widzowie nadal będą mogli aktywnie uczestniczyć w transmisji, zadając pytania i komentując stylizacje. Prezentowane kolekcje będą wyselekcjonowane z linii Zara Women.

Przeczytaj również: Virginie Viard odchodzi z Chanel! Czy dom mody czeka rewolucja?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES