REKLAMA

Zalando łączy siły z ośmioma europejskimi markami i przedstawia kolekcję kapsułową stworzoną w duchu zrównoważonego rozwoju

REKLAMA

Zalando inicjuje nową współpracę, której celem jest stworzenie jeszcze bardziej zrównoważonej kolekcji kapsułowej, dostępnej wyłącznie na Zalando. Kolekcja kapsułowa na zimę 2020 Małe kroki. Duża zmiana. (Small steps. Big impact) Razem z Zalando ułatwi klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych, bez konieczności rezygnacji z własnego stylu. Po udanym początku współpracy marek pod szyldem Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando w styczniu 2020 r., platforma modowa rozszerza koncepcję zarówno na odzież męską, jak i damską.  Kolekcja to efekt wspólnych działań ośmiu europejskich marek: Closed, Designer’s Remix, Henrik Vibskov, Holzweiler, House of Dagmar, Mother of Pearl, Mykke Hofmann i Progetto Quid.

Zalando zaprosiło najbardziej kreatywnych i innowacyjnych przedstawicieli branży modowej do współpracy, której wynikiem jest kolekcja złożona ze 116 projektów. Marki ze Skandynawii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch wybrano ze względu na ich podejście do rynku mody zrównoważonej i bardziej przyjaznej środowisku. Otrzymały one zadanie polegające na stworzeniu świadomej kolekcji, utrzymanej we wspólnej estetyce, przy jednoczesnym skupieniu się na zastosowaniu materiałów pozyskiwanych w zrównoważony sposób. Kolekcja Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando ujawnia konstruktywny dialog i zaangażowanie marek współpracujących na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży modowej. 

Zrównoważony rozwój stał się jednym z najważniejszych tematów dla projektantów marek Premium. Żyjemy w świecie wciąż rosnącej świadomości społecznej i środowiskowej – ważne jest to, abyśmy dawali naszym klientom komfort wyboru nie zmuszając ich do rezygnacji z własnego stylu i jakości – mówi Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury w Zalando. Naszym celem jest inspirowanie klientów, aby kupowali w sposób bardziej świadomy i cieszymy się, że możemy to robić wspólnie z innymi markami. Dzięki temu udowadniamy, że taka współpraca to słuszny kierunek rozwoju.

Kolekcję zaprojektowano z myślą o odzieży przejściowej. Jesienna paleta barw opiera się na naturalnej estetyce zmieniających się pór roku, a cała kolekcja pasuje zarówno do cieplejszej, jak i chłodniejszej aury. Wykorzystane materiały udowadniają, że styl może iść w parze ze zrównoważonymi zakupami. W całej kolekcji są obecne organiczna bawełna, gładki lyocell i przyjazny środowisku trioctan. Wykorzystanie bawełny, poliestru i wełny z recyklingu zmniejsza negatywny wpływ produkcji odzieży na środowisko naturalne. Tam gdzie jest to możliwe, produkty oznaczone zostały niezależnymi certyfikatami organizacji takich jak GOTS, OCS i GRS.  

W ostatnich latach, przeszliśmy długą drogę stawiając na transparentność w identyfikacji bardziej zrównoważonej mody. Chcemy ułatwić i uprzyjemnić naszym klientom zakupy zrównoważonej i przyjaznej środowisku odzieży, a także zapewnić im inspirację i informacje, których szukają – wszystko w jednym miejscu – mówi Kate Heiny, Director Sustainability w Zalando. Pozycja Zalando w branży modowej zobowiązuje nas do zaproponowania ponad 34 milionom aktywnych klientów na 17 rynkach bardziej zrównoważonej mody. Możemy to robić dzięki współpracy z partnerami, którzy podzielają naszą wizję i etykę. Chcemy być dalej odpowiedzialni w budowaniu zrównoważonej mody – dodaje.

Kolekcja kapsułowa nawiązuje w bezpośredni sposób do Strategii Zrównoważonego Rozwoju do.MORE, ogłoszonej przez Zalando w październiku 2019 roku. Zalando mając świadomość tego, że branża modowa w sposób znaczący przyczynia się do problemów środowiska naturalnego na świecie, dąży do tego, aby być częścią ich rozwiązania. Firma chce wykorzystać swój zasięg, kontakty, skalę i technologię i stać się zrównoważoną platformą, która pozytywnie wpływa na branżę modową, ludzi i planetę. 

Kolekcja Małe kroki. Duża zmiana. Razem z Zalando dostępna jest w sprzedaży od 25 października 2020 r. na Zalando.pl.

>>> Przeczytaj również: Roe&Joe – czy da się w Polsce tworzyć etyczną modę dziecięcą?

mat. prasowe
mat. prasowe
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES