noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Zalando dołącza do sieci Fundacji Ellen MacArthur aby przyspieszyć przejście do gospodarki o obiegu zamkniętym w modzie

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Zalando dołącza do światowego lidera wśród sieci gospodarki o obiegu zamkniętym, podpisując członkostwo w Fundacji Ellen MacArthur (EMF). Nowa współpraca jest zgodna z zobowiązaniem firmy do stosowania zasad obiegu zamkniętego i przedłużenia żywotności co najmniej 50 milionów produktów modowych do 2023 roku.

Celem EMF jest przyspieszenie globalnego przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym, która opiera się na trzech zasadach: gospodarowaniu odpadami i zanieczyszczeniami, utrzymywaniu produktów i materiałów w użyciu oraz regeneracji systemów naturalnych. Od swojego powstania w 2010 roku, brytyjska fundacja stała się światowym liderem myśli, wprowadzając gospodarkę o obiegu zamkniętym do rozmów decydentów w świecie biznesu, polityki, nauki i instytucji, aby stworzyć globalne rozwiązania na dużą skalę. 

Wizja Zalando polega na zbudowaniu zrównoważonej platformy modowej, która będzie miała pozytywny wpływ na ludzi i naszą planetę. Jako wiodąca europejska platforma sprzedaży produktów związanych z modą i stylem życia, współpracujemy z naszą branżą, aby wprowadzać zmiany i kształtować bardziej zrównoważoną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dołączając do sieci Fundacji Ellen MacArthur, możemy ściślej współpracować z ekspertami w tej dziedzinie i organizacjami z różnych branż, które również są jej częścią. Nasz wkład to umiejętność skalowania pomysłów, nasza wiedza techniczna i dostęp do ponad 3000 marek oraz ponad 35 milionów Klientów. Wierzymy, że razem możemy zmienić świat na lepsze – mówi Dyrektor Zalando ds. Obiegu Zamkniętego, Laura Coppen.

Cieszymy się, że możemy powitać Zalando w naszej sieci. Aby przyspieszyć przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w modzie, Zalando zobowiązało się do stosowania zasad i praktyk gospodarki o obiegu zamkniętym oraz do przedłużenia żywotności co najmniej 50 mln artykułów do 2023 r.. Mamy nadzieję, że uda nam się przyspieszyć ten proces pomagając platformie wykorzystać naszą sieć potencjalnych współpracowników – dodaje Joe Murphy, specjalista do pozyskiwania nowych członków w Ellen MacArthur Foundation.

Członkostwo jest nową inicjatywą realizowaną w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Zalando do.MORE, wdrożonej w październiku 2019 r. Od tego czasu Zalando wdrożyło już kilka praktyk biznesowych zgodnych z zasadami zamkniętego obiegu. W 2019 r. Zalando przedłużyło żywotność 1 miliona artykułów modowych dzięki Zalando Zircle, cyfrowej aplikacji do sprzedaży i kupowania używanych ubrań. Aby skalować udaną ofertę, Zalando uruchomiło w 2020 r. nową kategorię „Pre-owned” w swoich sklepach internetowych, wspierając asortyment używanych artykułów i umożliwiając Klientom wymianę swoich ubrań „jak nowych” bezpośrednio na platformie. Bardzo dobre przyjęcie kategorii „Pre-owned” w sklepie internetowym Zalando sprawia, że kupowanie i wymienianie używanych rzeczy jest tak samo łatwe i przyjemne, jak kupowanie nowych ubrań.

Oprócz skalowania wewnętrznych rozwiązań, Zalando nadal wspiera start-upy pracujące nad innowacyjnymi podejściami dla bardziej zrównoważonej i zamkniętej branży modowej. Na przykład, kontynuując nasze członkostwo w Fashion for Good wspieramy technologie i modele biznesowe, które mają potencjał do przekształcenia branży dzięki platformie innowacji. W ramach tego programu Zalando nawiązało współpracę z berlińskim startupem circular.fashion, aby opracować kolekcję „capsule”„redeZIGN for Circularity”, zgodną z zasadami obiegu zamkniętego. Ponadto Zalando współpracuje z Global Fashion Agenda (GFA) i Sustainable Apparel Coalition w celu rozwijania współpracy w branży i wprowadzania w niej zmian. 

Kolejnym ważnym obszarem w strategii zrównoważonego rozwoju Zalando są ekologiczne opakowania. Do 2023 r. Zalando chce przyczynić się do powstania obiegu zamkniętego, projektując swoje opakowania w sposób minimalizujący ilość odpadów, utrzymujący materiały w użyciu i eliminujący tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Opakowania Zalando są wykonane w 100% z kartonu pochodzącego z recyklingu, a „kosmetyczki” składają się w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu.

>>> Przeczytaj również: Zalando zwiększa transparentność i dzieli się wynikami oceny marek pod kątem zrównoważonego rozwoju  

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Newsletter

FASHION BIZNES