Wśród firm w Polsce niewielkie jest zainteresowanie AI, jak również wykorzystaniem takich rozwiązań w przyszłości – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Dlaczego polscy przedsiębiorcy nie chcą korzystać z rozwiązań sztucznej inteligencji?
Przeczytaj również: Na polskim rynku działa ponad 150 lat. Teraz wprowadzi czterodniowy tydzień pracy
Polskie firmy nie są zainteresowane AI
Na wykorzystanie sztucznej inteligencji decyduje się 4 proc. firm 2 proc. planuje w przyszłości wprowadzić takie rozwiązania. Urząd Komunikacji Elektronicznej podaje, że wśród zdecydowanych prym wiodą narzędzia do zarządzania wiedzą (65 proc.) oraz generowania treści wizualnych (58 proc.). Automatyzacja pracy to nieodłączna część działalności 6 proc. firm na polskim rynku.
Przeczytaj również: Znana sieć odzieżowa zmienia strategię sprzedaży. Jej produkty znikną z platform internetowych
Dlaczego polskie firmy nie są zainteresowane AI?
Urząd Komunikacji Elektronicznej twierdzi, że obawy związane z przekwalifikowaniem pracowników i wzrostem kosztów stanowią ważne bariery przed wprowadzeniem automatyzacji pracy. Podobnie sytuacja wygląda z wykorzystaniem sieci 5G. – Wyniki pokazują, że polskie firmy dostrzegają potencjał technologii 5G, ale wiele z nich jeszcze nie odczuwa jej wpływu. Przedsiębiorcy obawiają się, że wprowadzenie 5G wiązać się może z koniecznością wymiany sprzętów czy zwiększeniem prywatności danych, zapewnieniem bezpieczeństwa i koniecznością większego nadzoru. Zdecydowana większość firm jest zadowolona z parametrów posiadanej sieci takich jak prędkość, wydajność, niezawodność – napisał UKE.
Badanie zrealizowano na reprezentatywnej próbie 501 firm w listopadzie 2023 roku.
Przeczytaj również: Gdzie czerpać inspiracje do stylizacji mid-size?
Zdjęcie główne: Unsplash