SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
W dynamicznym świecie polskiej mody niewielu markom udało się tak płynnie przemierzać sfery historii, innowacji i globalnego wpływu, jak Reserved. Pochodząca z Gdańska marka przekształciła się z lokalnego butiku w międzynarodową „ikonę”.

Z jakiego kraju pochodzi Reserved?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W dynamicznym świecie polskiej mody niewielu markom udało się tak płynnie przemierzać sfery historii, innowacji i globalnego wpływu, jak Reserved. Pochodząca z Gdańska marka przekształciła się z lokalnego butiku w międzynarodową „ikonę”.

Autor: Jakub Banaszek

Droga Reserved od lokalnej polskiej marki do globalnej siły modowej jest świadectwem jej zdolności adaptacyjnych, innowacyjności i uniwersalności. W miarę jak marka ewoluuje, jej zaangażowanie w dostarczanie dostępnej, ale stylowej mody pozostaje niezachwiane. Reserved to nie tylko marka odzieżowa -to również siła polskiej kreatywności i pomysłowości, które odbijają się szerokim echem na arenie międzynarodowej do dziś.

Przeczytaj również: Gwiazda “Stranger Things” zapowiada modowy debiut

Korzenie marki Reserved

W latach 90. XX wieku, kiedy Polska wchodziła w nową erę wolności i demokracji, Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec postanowili założyć firmę odzieżową, która miała być symbolem nowoczesności i jakości. Wybrali angielską nazwę „Reserved” dla swojej marki, ponieważ uważali, że w oczach Polaków, którzy wychowali się w czasach PRL-u, produkty zachodnie były postrzegane jako lepsze i bardziej prestiżowe. Niektórzy nazywali to „syndromem Pewexu” – zjawiskiem, które polegało na pragnieniu posiadania wszystkiego, co pochodziło z zagranicy. Marka jest częścią LPP S.A., jednej z największych firm produkujących i sprzedających odzież w Europie Środkowo-Wschodniej.

Marka oferuje szeroki wybór ubrań, dodatków i obuwia dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Salony Reserved to miejsca, w których klienci mogą znaleźć najnowsze trendy mody i stylizacje na każdą okazję.

Przeczytaj również: Sneakersy na rynku wtórnym – wartość rynku – czy można zarobić na flipach?

Globalna ekspansja i sukces sprzedażowy

Atrakcyjność Reserved przekroczyła granice, prowadząc do szybkiej globalnej ekspansji. Dzięki zaangażowaniu w oferowanie szykownej, ale przystępnej cenowo odzieży, Reserved znalazło oddźwięk wśród konsumentów na całym świecie. Obecnie marka może pochwalić się rozległym globalnym zasięgiem, ze sklepami strategicznie zlokalizowanymi w kluczowych stolicach mody i solidną obecnością online, która ułatwia dostęp entuzjastom mody na całym świecie. Reserved jest obecna na ponad 20 rynkach stacjonarnych i 40 rynkach online.

Marka realizuje strategię omnichannel, która zapewnia pełną dostępność produktów niezależnie od kanału sprzedaży. Korzysta z nowoczesnego systemu dystrybucji i najnowszych technologii, takich jak RFID (Radio-Frequency Identification). Umożliwiają one optymalną alokację towarów, dostosowaną do potrzeb poszczególnych lokalizacji oraz na dopasowanie oferty do preferencji klientów.

W pierwszym kwartale 2023 spółka LPP kontynuowała działania w kierunku dalszego rozwoju na rynkach Europy Południowej i Zachodniej przygotowując się do planowanego otwarcia kolejnego sklepu Reserved w Londynie oraz do debiutu flagowej marki w Mediolanie. W kwietniu i maju 2023 LPP podpisało także umowę na kolejne dwa sklepy Reserved we Włoszech. Oprócz popularności, marka konsekwentnie odnotowuje dobre wyniki sprzedaży, pokazując swoją sprawność w poruszaniu się po zawiłościach rynku i spełnianiu stale zmieniających się wymagań zróżnicowanej bazy klientów.

Przeczytaj również: Oszustwa na Vinted i Olx. Jak ich uniknąć?

Strategia detaliczna

Strategią detaliczną Reserved jest zrozumienie współczesnego konsumenta i roli, jaką fizyczne i cyfrowe przestrzenie handlowe odgrywają w kształtowaniu marki. Obecność marki w sprzedaży detalicznej nie jest jedynie rozszerzeniem strategii sprzedaży, ale przemyślanym i dynamicznym podejściem w kierunku potencjalnego klienta.

Reserved pozycjonuje swoje punkty sprzedaży w kluczowych stolicach mody na całym świecie. To skrupulatne pozycjonowanie zapewnia widoczność marki na rynkach, które mają kluczowe znaczenie dla kształtowania trendów w modzie i przyciągania zróżnicowanej, kosmopolitycznej klienteli. Globalna obecność to nie tylko ślad, ale przemyślany ruch mający na celu dostosowanie się do międzynarodowych trendów w modzie i zaspokojenie potrzeb wymagających, globalnych odbiorców.

Wejście Reserved w sferę cyfrową charakteryzuje się solidną platformą e-commerce. Obecność online nie jest zwykłym kanałem transakcyjnym, ale starannie wyselekcjonowanym rozszerzeniem tożsamości marki. Integracja ta ma na celu zaoferowanie klientom płynnych, dostępnych i bezpiecznych zakupów online.

Przeczytaj również: Gigant kosmetyczny okłamał wszystkich? Wciąż prężnie działa w Rosji

Inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju

Reserved zdaje sobie sprawę ze znaczenia zrównoważonego rozwoju we współczesnym świecie mody. Marka podjęła kroki w celu włączenia przyjaznych dla środowiska praktyk do swojej działalności, od odpowiedzialnego pozyskiwania materiałów po wdrażanie programów recyklingu.

Reserved oferuje obecnie kolekcje, które w 38% składają się z ubrań przyjaznych dla środowiska. Marka planuje zwiększyć ten odsetek do ponad 50% do roku 2025, korzystając z materiałów ekologicznych, takich jak bawełna organiczna, włókna celulozowe z pulpy drzewnej oraz materiały certyfikowane jak Tencel™ czy EcoVero™. Dzięki temu zmniejsza negatywny wpływ na klimat i zaspokaja potrzeby świadomych konsumentów. Przeprowadzanie audytów w zakresie przestrzegania praw człowieka, wynagrodzenia w fabrykach partnerskich i coraz większa transparentność stawia markę na coraz to wyższych szczeblach w świecie zrównoważonej mody. Ponadto Reserved dba o oszczędność energii i wody w procesie produkcji swoich ubrań.

Od 2018 roku grupa monitoruje emisje gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości, począwszy od pozyskania materiału, przez produkcję, transport, aż po użytkowanie jej przez klientów. To pozwala określić obszary, na których należy skupić największą uwagę. Zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój nie tylko jest zgodne ze współczesnymi wartościami. Pozycjonuje markę jako odpowiedzialnego gracza w branży modowej.

Przeczytaj również: Kawiarnia w stylu old money?

Innowacyjne projekty i współpraca

U podstaw sukcesu Reserved leży również jej zaangażowanie w utrzymywanie się w czołówce trendów mody. Marka stała się synonimem innowacyjnych projektów, które zapewniają idealną równowagę między stylem a dostępnością. Kolekcje Reserved skierowane są do szerokiej grupy demograficznej, oferując coś dla każdego, zachowując jednocześnie wyrazistą i współczesną estetykę.

Co więcej, Reserved strategicznie współpracuje ze znanymi projektantami i influencerami typu Kendall Jenner czy Cindy Corwdford. Tym samym wprowadzając świeże perspektywy do swoich kolekcji. Współpraca ta nie tylko podniosła status marki, ale także pozwoliła Reserved dotrzeć do nowych rynków i grup demograficznych. Można wytypować dwie linie, które wchodzą w tą perspektywę:

  • Linia PREMIUM to ubrania zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół, wykonane z materiałów wyższej jakości, które zapewniają komfort i trwałość. Produkty łączą w sobie jakość i ponadczasowość, odpowiadając na potrzeby zwolenników minimalizmu i uniwersalności.
  • Linia RE.DESIGN to zaprojektowane w najmniejszym detalu, specjalne kolekcje Reserved. Kolekcje czerpią inspiracje z różnych zakątków świata i kultury. Linia odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających klientów, śledzących na bieżąco najnowsze trendy w modzie. Odważne projekty o oryginalnych krojach i fasonach.

Przeczytaj również: Baleriny na wiosnę 2024. Modele z sieciówek wyglądające niczym z wybiegów

Zdjęcie główne: mat. prasowy

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES