[WYWIAD] Jaka przyszłość czeka SUPER PHARM? Rozmawiamy z prezesem- Adamem Kołodziejczykiem

REKLAMA

Pandemia koronawirusa postawiła sieci stacjonarne w niecodziennej sytuacji. I choć drzwi drogerii i aptek pozostały otwarte dla klientów na okres kwarantanny, większość sieci postanowiło skupić swoje działania wokół e-commerce, umożliwiając klientom szybkie i proste zakupy w sieci. Super-Pharm, by zachęcić do pozostania w domach, zaproponował darmową dostawą niezależnie od kwoty zamówienia. Jak jedna z najpopularniejszych na rynku sieci drogerii i aptek radzi sobie w czasach pandemii oraz jak widzi najbliższą przyszłość? O to zapytaliśmy Adama Kołodziejczyka, prezesa Super Pharm.

Ula Wiszowata: Jaka atmosfera panuje w zespole SuperPharm w czasach pandemii?

Jesteśmy w stałym kontakcie ze sobą, wszyscy pracownicy centrali pracują z domu, zdalnie. Mamy częste videokonferencje, spotykamy się w czwartki na „obiadach czwartkowych” w biurowej kuchni online. Dbamy o to, by pracownicy otrzymywali wszelkie niezbędne informacje na temat sytuacji w firmie. Przygotowaliśmy również kampanię telewizyjną mającą na celu zachęcenie odbiorców do robienia zakupów online i korzystania z darmowej dostawy. Spot został przedstawiony jako rysowana opowieść. Animacja opowiada o tym, jak nie wychodząc z domu można nadal realizować́ zarówno codzienne, niezbędne zakupy, a także sprawiać sobie drobne przyjemności. Każda ze stron działająca przy kampanii wykonała swoją pracę w warunkach home office, także atmosfera jest inspirująca.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystkim podświadomie towarzyszy lęk, obawa. Dlatego staramy się dbać o naszych pracowników najlepiej jak potrafimy, aby czuli się zaopiekowani. Gdy został wprowadzony nakaz osłaniania ust i nosów każdorazowo po wyjściu z domu, natychmiast wyposażyliśmy naszych pracowników i ich rodziny w zestaw ochronny składający się z maseczek i żeli antybakteryjnych, wysyłając zestawy kurierem każdemu do domu.

Nie zapominamy również o zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa pracownikom placówek stacjonarnych. We wszystkich punktach sprzedaży został wdrożony szereg działań profilaktycznych, które mają maksymalnie zminimalizować potencjalne ryzyko pojawienia się wirusa. Są to między innymi: zabezpieczenie stanowisk kasowych osłoną z plexi, która minimalizuje kontakt klienta i pracownika oraz zapewnienie pracownikom drogerii i aptek stacjonarnych masek i rękawiczek.

Mamy nadzieję, że te wszystkie działania mają pozytywny wpływ na atmosferę panującą w zespole. 

Jakie działania podjęła firma w związku z zaistniałą sytuacją? 

Oprócz wsparcia pracowników pracujących z domu i tych, którzy są na co dzień w placówkach stacjonarnych uruchomiliśmy na stronie internetowej www.superpharm.pl nową opcję – czat z farmaceutą. Dzięki tej funkcji, w zaledwie kilka minut, Klienci Super-Pharm mogą uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące podstawowej opieki farmaceutycznej. Celem tego działania było poszerzenie możliwości kontaktu Klientów z Pracownikami Super-Pharm, ale też odciążenia infolinii, działającej obecnie w trybie alarmowym zgodnie z wytycznymi.

Super-Pharm wspiera również klientów. Uruchomiona została darmowa dostawa dla wszystkich zamówień. Niezależnie od kwoty i miejsca dostawy, wszystkie zakupy są dostarczane do klientów kurierem, bez obciążania ich kosztami wysyłki oraz z zachowaniem wszystkich procedur bezpieczeństwa. 

Postanowiliśmy pomóc także trzem fundacjom: ‘Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową’, ‘Rak’n’Roll’ oraz ‘Akogo?’. Na rzecz trzech organizacji przekazaliśmy maseczki, rękawiczki ochronne i żele antybakteryjne do mycia rąk. Zachęcamy też naszych Klientów do pomocy charytatywnej. Przekazane przez Klubowiczów LifeStyle punkty, zamieniamy na środki ochrony osobistej i produkty niezbędne w codziennym życiu podopiecznych naszych fundacji. Wierzymy, że razem możemy więcej. 

Czy SuperPharm planuje zmiany kadrowe lub zwolnienia?

Bardzo zależy nam na naszych pracownikach i robimy wszystko, by uchronić firmę przed koniecznością zwolnień pracowników. Zakładam, że nie będziemy musieli podejmować takich decyzji. Nasze drogerie i apteki stacjonarne, pomimo zmniejszonego ruchu pozostają cały czas otwarte, działa również sklep online. 

Produkty kosmetyczne był jednymi z tych, po które najczęściej chwytaliśmy podczas kwarantanny. Większość z nas robiła sobie domowe spa. Co sprzedaje się najlepiej w ostatnich tygodniach?

W Super-Pharm oferta kosmetyków do domowego spa jest bardzo szeroka. Produkty do pielęgnacji ciała, peelingi, kremy złuszczające. Obecnie proponujemy też wiele promocji, które obejmują spory asortyment. Zachęcamy do sprawdzania szczegółów i śledzenia nowości na stronie internetowej www.superpharm.pl

Galerie handlowe były zamknięte w ostatnich tygodniach i to właśnie tam mieści się spora część dystrybucji Super-Pharm. Czy klienci kierowali swoje ‘kroki’ do państwa sklepu internetowego częściej w ostatnich tygodniach?

W związku z sytuacją związaną z chorobą COVID-19 zachęcamy klientów do używania aplikacji oraz zakupów online poprzez stronę www.superpharm.pl . Dostępne promocje oraz darmowa dostawa do zamówień sprzyja zainteresowaniu tą formą sprzedaży. 

Jak zmieniła się komunikacja Super-Pharm w związku z zaistniałą sytuacją?

Obserwując pierwsze tygodnie życia w stanie zagrożenia zarażenia się koronawirusem, zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych konsumentów. Postawiliśmy na promocję polegającą na darmowej dostawie do każdego zamówienia złożonego w drogerii i aptece internetowej Super-Pharm. Promocję tę zdecydowaliśmy się zakomunikować w TV, by jak najbardziej zasięgowo dotrzeć do nowych konsumentów w całej Polsce.

Podczas kryzysu wyłaniają się nowe trendy, jaką przyszłość rysuje państwu pandemia? Co się zmieni? Na co powinniśmy się przygotować?

Myślę, że obecny kryzys na długo zaistnieje w naszej pamięci. Na pewno nauczy nas ostrożności, uważniejszego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Trend przeniesienia wielu kategorii zakupowych do e-commerce zostanie utrzymany i wzmocniony. Prawdopodobnie będziemy również lepiej planować zakupy, a więc być mniej podatni na zakupy impulsywne. Wszystko poza tym zależy od tego, jak długo trwać jeszcze będzie lockdown i w jaki sposób będziemy wracać do życia sprzed zamknięcia. 



>>> Przeczytaj również: „Aktualne trendy konsumenckie sugerują, że będziemy poświęcać więcej uwagi naszemu zdrowiu.” – wywiad z Anną Werstler z AVON

Newsletter

FASHION BIZNES