Notowana na warszawskim parkiecie spółka Answear opublikowała raport finansowy za III kwartał 2024 roku. I choć popularny e-commerce zmniejszył stratę względem zeszłego roku, to wypracowane przez niego dane były gorsze niż zakładali obserwatorzy rynku. Jak na wyniki Answear zareagowali inwestorzy oraz jakie są prognozy spółki wobec IV kwartału? Dokładnie przeanalizowaliśmy otrzymany raport.
Wyniki Answear – dane za III kwartał 2024
W III kwartale 2024 roku spółka wypracowała przychody na poziomie 343,9 mln zł, (+26 proc. rok do roku). Były one jednak niższe o 1 mln zł od tych szacowanych przed analityków. W omawianym okresie Answear wygenerował 2,1 mln zł zysku EBITDA oraz 6,8 mln zł straty netto, podczas gdy konsensus rynkowych ekspertów zakładał 6,7 mln zł zysku EBITDA, a także 2,2 mln zł straty netto.
– Za nami pierwszy w tym roku kwartał, w którym odnotowaliśmy poprawę marżowości sprzedaży, mimo aprecjacji polskiego złotego i osłabienia ukraińskiej hrywny. Marża brutto osiągnęła poziom 38,6 proc. Cieszy nas poprawa marżowości PRM, będąca efektem działań optymalizacyjnych w obszarze kosztów marketingowych oraz udoskonalenia oferty produktowej. W III kw. 2024 r. EBITDA zamknęła się niewielką stratą w wysokości -0,4 mln zł. Natomiast już we wrześniu PRM przekroczył próg rentowności, co oznacza, że nie obciąża wyników finansowych Answear.com – powiedział Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.
Ta popularna polska firma zaprezentowała kwartalne wyniki. Sprawdź, jak sobie poradziła
Raport finansowy Answear – tabela
3Q2024 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2024 | rdr |
Przychody | 343,9 | 342,9 | 0,3 proc. | 25,9 proc. | 0,1 proc. | 975,8 | 17,6 proc. |
EBITDA | 2,1 | 6,7 | -68,5 proc. | -70,9 proc. | -120,6 proc. | -4,7 | -112,3 proc. |
EBIT | -3,8 | 1,7 | -325,4 proc. | -231,9 proc. | -75 proc. | -20,7 | -176,8 proc. |
zysk netto j.d. | -6,8 | -2,2 | 205,1 proc. | -17,7 proc. | -61,3 proc. | -28,7 | -534,1 proc. |
marża EBITDA | 0,6 proc. | 2,0 proc. | -1,35 | -2,03 | 3,57 | -0,48 proc. | -5,10 |
marża EBIT | -1,1 proc. | 0,5 proc. | -1,61 | -2,16 | 3,32 | -2,12 proc. | -5,37 |
marża netto | -2,0 proc. | 17,2 proc. | -19,19 | 1,05 | 3,14 | -2,94 proc. | -3,73 |
Prognoza polskiego sprzedawcy na IV kwartał
Spółka Answear twierdzi, że wyniki wypracowane przez nią w III kwartale stanowią solidną podstawę do dalszego wzrostu w kolejnych miesiącach. Tym bardziej, że zbliża się okres świąt Bożego Narodzenia, które dla większości sprzedawców są szansą na wygenerowanie najlepszych danych z całego roku.
– Spodziewamy się co najmniej dobrego czwartego kwartału, gdzie negatywny wpływ efektu kursów walut już nie powinien być widoczny. Mamy nieco mniej wymagającą bazę z zeszłego roku, zwłaszcza w grudniu. Myślę, że czwarty kwartał powinien zakończyć się co najmniej dobrymi rezultatami – stwierdził Jacek Dziaduś, wiceprezes Answear.
Wyniki tego e-commerce nie napawają optymizmem. Dowiedz się, jak w ostatnich miesiącach radziło sobie Allegro
Reakcja rynku na wyniki Answear
Akcje notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółki Answear drożeją o 8,64 proc. do 23,90 zł. Oznacza to, że nawet pomimo kwartalnych wyników, które rozczarowały część analityków, inwestorzy wciąż z optymizmem spoglądają na sytuację spółki. W okresie ostatniego roku najwyższa wartość walorów Answear wyniosła 33 zł (24 stycznia 2024), natomiast najniższa 20,90 zł (19 września 2024).
Zdjęcie główne: mat. prasowy