Polski e-commerce opublikował wstępne dane za IV kwartał 2024 roku, w którym jego przychody przekroczyły historyczne maksima. Popularny marketplace przedstawił również raport za ostatnie dwanaście miesięcy. Analizujemy najświeższe wyniki Answear oraz sprawdzamy, jak na ich publikację zareagował rynek.
Polski e-commerce prezentuje raport za IV kwartał 2024 roku
Sprzedaż online w IV kwartale 2024 roku wypracowana przez Answear.com znalazła się na poziomie 546,3 mln zł, rosnąc rok do roku o 23,6 proc. Wpływy spółki podane przez Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) wzrosły w ciągu dwunastu miesięcy do 525,6 mln zł (+22,1 proc.).
– Za nami udana końcówka roku. IV kwartał, jak zwykle intensywny w naszej branży, przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. Cieszymy się, że już kolejny kwartał z rzędu notujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co wyraźnie wyróżnia nas na tle konkurencji – stwierdził prezes Answear, Krzysztof Bajołek.
LPP nie zachwyciło. Wyniki finansowe polskiego producenta odzieży
Wstępne wyniki Answear za 2024 rok
W okresie od początku stycznia do końca grudnia ubiegłego roku spółka Answear wygenerowała blisko 20-proc. wzrost sprzedaży online. W omawianym okresie notując przychody ze sprzedaży na poziomie 1.520,4 mln zł. Jak podaje raport MSSF, w całym 2024 roku przychody ze sprzedaży polskiego sprzedawcy wzrosły o 19,2 proc. (rok do roku) do 1.501,5 mln zł.
Reakcja rynku na raport finansowy popularnego sprzedawcy
Po opublikowaniu wstępnego raportu finansowego w górę poszybowała cena akcji Answear. Notowany na głównym rynku warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych kurs spółki rośnie do 28,45 zł. Warto wspomnieć, że 2025 rok zaczynał on z poziomu 27,55 zł, natomiast jego najniższa wartość w okresie ostatnich dwunastu miesięcy wyniosła 20,90 zł (z 19 września 2024 roku). Jakie są najświeższe rekomendacje dla walorów Answear? Dom Maklerski mBank sugeruje “kupuj”, podobnego zdania jest Trigon.
Debiuty, przejęcia i upadki – co wstrząsnęło rynkiem mody i urody w 2024 roku?
Prognoza Answear na 2025 rok
Zarządzający Answear spodziewają się utrzymania pozytywnych trendów. Spółka ugruntowała pozycję na rynku, a jej brand PRM przestał obciążać wyniki finansowe, stając się zyskownym podmiotem. Ponadto wzrosła rozpoznawalność sprzedawcy wśród konsumentów, co również ma przełożyć się na liczbę sprzedanych artykułów.
– W perspektywie kolejnych okresów spodziewamy się stopniowej poprawy rentowności. W IV kwartale 2024 roku kontynuowaliśmy szerokozasięgową kampanię wizerunkową, co naturalnie wiązało się z wyższymi wydatkami marketingowymi, jednak w połączeniu z wyższą sprzedażą koszt tych wydatków nie obciążał już wyników spółki tak jak we wcześniejszych okresach 2024 r., a przyjęta strategia oraz rosnąca skala działalności pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy wzrost naszej rentowności – podsumował Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych.
Szukasz pracy w branży mody? Sprawdź dostępne oferty pracy
Zdjęcie główne: Spotlight