A jednak, nasze podejrzenia sprzed kilku miesięcy sprawdziły się. 100 proc. udziałów IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., dotychczasowego właściciela Moliera2, zostanie przejęte przez Grupę Modern Commerce. To grupa sklepów e-commerce notowana na NewConnect, związana między innymi z serwisem ZłoteWyprzedaże.pl.
Modern Commerce stawia na rozwój
Modern Commerce jest właścicielem jednego z największych w Polsce wyprzedażowych sklepów online z markami premium – złotewyprzedaże.pl Do spółki należy również sklep internetowy z akcesoriami dla dzieci Mamissima.pl. Z zakupem IT Fashion Polska Group, Modern Commerce robi zdecydowany krok w stronę rozwoju.
– To bardzo ważny moment w naszej historii i jedna z największych tego typu transakcji na NewConnect. Przejmujemy spółkę większą od nas. O dużej skali działalności, zdywersyfikowanych przychodach, która wypracowuje solidne zyski. Potencjał przychodowy Grupy po transakcji to istotnie powyżej 100 mln zł rocznie, a Moliera2.com będzie perłą w naszej Grupie – komentuje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce dla RetailNet.pl.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Moliera 2 jest na sprzedaż?
Moliera2 i Modern Commerce – będzie istotnym graczem na polskim rynku
Moliera2.com to znana marka, skierowana głównie do kupujących w sekcji premium. To sklep internetowy, ale nie tylko. Moliera2 ma również kilka butików w ekskluzywnych lokalizacjach. W tej sieci można zaopatrzyć się w ubrania, ekskluzywną odzież oraz obuwie i torebki. Wartość sprzedaży internetowej ogółem wzrosła w ciągu dwóch ostatnich lat o 80 proc. Obecnie Moliera2.com współpracuje z około 350 projektantami i domami mody. W 2020 r. jego sprzedaż wzrosła 2,5-krotnie do 12,4 mln zł, zaś przychody całej firmy IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o wyniosły w ubiegłym roku 76,8 mln zł, w tym z kanału online ponad 50 mln zł. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, Moliera2 został sprzedany.
– Moliera2.com idealnie wpisuje się w naszą działalność. Ma ugruntowaną pozycję na rynku z dużym potencjałem dalszego rozwoju. Razem tworzymy unikalny grupę e-commerce’owych projektów fashion premium, który będzie istotnym graczem na polskim rynku. Wchodzimy do pierwszej ligi sprzedaży internetowej dóbr luksusowych w Polsce. To doskonały fundament do dalszego dynamicznego wzrostu w najbliższych latach na bazie wielowymiarowej synergii selektywnie dobranych podmiotów Grupy – dodaje Maciej Tygielski.
W pierwszym etapie transakcji. Modern Commerce przejmie 80 proc. udziałów w IT Fashion Polska Group & Partners, z czego 60 proc. udziałów zostanie nabytych za 60 mln zł, a 20 proc. udziałów zostanie wniesionych tytułem wkładu niepieniężnego na poczet podwyższonego kapitału zakładowego Spółki. Drugi etap transakcji dotyczy nabycia po 10 proc. udziałów do 30 czerwca 2022 r. i 30 czerwca 2023 r.
– Tak jak ekskluzywny jest w naszej ocenie ten projekt oraz grupa Klientów i partnerów marki Moliera2.com, tak potraktowaliśmy naszą ofertę skierowaną do inwestorów. Funduszy inwestycyjnych oraz zamożnych osób prywatnych. Jesteśmy podekscytowani możliwością zaproszenia do tej inwestycji podmiotów, które szukają ciekawej ekspozycji na rynek e-commerce. Jednocześnie chcemy docenić naszych bieżących akcjonariuszy mniejszościowych i planujemy umożliwić im proporcjonalne objęcia akcji po cenie równej cenie emisyjnej – dodaje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.
Po zakończeniu emisji akcji, związanej z pozyskaniem finansowania na transakcję, zarząd podejmie działania, których celem będzie przeprowadzenie emisji kierowanej w pierwszej kolejności do aktualnych akcjonariuszy akcji dopuszczonych do notowania na NewConnect. Ci akcjonariusze będą mieli możliwość objęcia proporcjonalnej liczby akcji, tak by utrzymać udział w akcjonariacie, po cenie równej cenie emisyjnej z planowanej emisji.