Luksusowa grupa Kering poinformowała o wynikach finansowych za 2023 rok. W omawianym okresie jej zysk netto zmalał rdr o 17 proc. do 2,98 mld EUR, a sprzedaż straciła 4 proc. do 19,57 mld EUR.
Przeczytaj również: Ogromny spadek przychodów polskiej marki. Ponadto ogłoszono jej wyjście z GPW
Kering – wyniki finansowe
Grupa Kering nie tylko poinformowała o wspólnych wynikach finansowych marek z posiadanego portfela. Przedstawiła również dane wypracowane przez konkretne brandy.
Sprzedaż Gucci, marki będącej w trakcie procesu naprawczego i odpowiadającej za ponad połowę obrotów Kering, spadła w zeszłym roku o 6 proc. do 9,9 mld EUR. Nie tylko ona ucierpiała w 2023 roku. Sprzedaż Yves Saint Laurent zmalała o 4 proc. do 3,18 mld EUR. 5-proc. spadek sprzedaży (do 1,6 mld EUR) odnotowała również Bottega Veneta.
Przeczytaj również: Strategia UE na rzecz fashion. Rewolucja w świecie mody do 2030 roku
Komentarze przedstawicieli grupy Kering
– W tym trudnym roku dla grupy wzmocniliśmy naszą organizację i podjęliśmy zdecydowane działania – tak wyniki za 2023 rok skomentował dyrektor generalny grupy Kering, François-Henri Pinaul. Dodał on, że kluczem do wypracowania wyższych liczb jest „ zaangażowani w rewitalizację Gucci
Do bieżących działań odniosła się również dyrektor finansowa Keringa, Arm Elle Loulou. – Wdrażamy strategię „elewacji” (przenoszenia się na wyższy rynek), co oznacza dalsze inwestowanie w nasze marki w perspektywie długoterminowej – stwierdziła. Dodała przy tym, że jest to jego zdaniem „dobra strategia zapewniająca zrównoważony, długoterminowy wzrost”.
Przeczytaj również: Topowe modele adidas na 2024 rok
Zdjęcie główne: Unsplash