noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Weekend pod znakiem mody. Książki, filmy, wystawy.

REKLAMA
noSlotData

Weekend, długi weekend, wakacje. Każda okazja jest dobra by o modzie dowiedzieć się więcej. Oto nasze propozycje na zbliżające się wolne dni. Niech upłyną Wam pod znakiem mody.

WEEKEND Z KSIĄŻKĄ

„Jak to się robi po francusku”, Kate Betts, wyd. Czarno na białym

Świeżo upieczona absolwentka Princeton wyjeżdża do Paryża, by w stolicy Francji odnaleźć pomysł na życie. Mieszka u francuskiej rodziny, usilnie stara się być francuska, pracuje dorywczo i marzy. O karierze dziennikarki, wielkiej miłości i sukcesie. Dzięki szczęśliwym zrządzeniom losu otrzymuje pracę w redakcji Women’s Wear Daily i wraz z nią wstęp za kulisy świata mody. A tam… Historia o tym, że ciężka praca popłaca, trzeba jedynie wiedzieć czego się chce. Wspomnienia Kate Betts – najmłodszej redaktor naczelnej w historii magazynu „Harper’s Bazaar” – to słodko-gorzka opowieść nie tylko o modzie, ale przede wszystkim o trudnych początkach. Inspirująca propozycja w sam raz na weekend!

„Helena Rubinstein i Elizabeth Arden. Barwy wojenne”, Lindy Woodhead, wyd. Świat Książki

Gdyby nie bohaterki książki Woodhead, nie wiadomo jak wyglądałaby dzisiejsza pielęgnacja twarzy i makijaż. Zaczynały mniej więcej w tym samym czasie – jedna w Europie, druga w Stanach Zjednoczonych. Wizjonerki. Obie z rewolucyjnym podejściem i pomysłami, które odcisnęły piętno na rozwijającej się branży urody. Co jeszcze je łączyło? Jawna niechęć wobec siebie. Rubinstein i Arsden były konkurentkami nie tylko w biznesie, ale i w życiu prywatnym. Rywalizacja zaprowadziła je na szczyt, ale nie obyło się bez ofiar. I o tym właśnie jest książka Woodhead. Bonus? Podręcznik biznesu w pigułce.

„Królowa Vogue’a – Anna Wintour: Zawsze w pierwszym rzędzie”, Jerry Oppenheimer, wyd. Twój Styl

Na co dzień ukrywa się za wielkimi czarnymi okularami, a opinia publiczna wie o niej tyle, ile sama zadecyduje się powiedzieć. Przez wielu uważana za najpotężniejszą kobietę w branży mody. Królowa „Vogue’a” – Anna Wintour. Nieautoryzowana biografia Oppenheimera to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o redaktor naczelnej amerykańskiej biblii mody. Tysiące rozmów z osobami z najbliższego otoczenia Wintour, dokładne prześledzenie jej dzieciństwa, lat młodzieńczych i pierwszych kroków w branży dziennikarskiej opłaciło się. Dowiadujemy się o dużych kłopotach w szkole (kto by pomyślał?), miłostkach i romansach z dużo starszymi mężczyznami, trudnych relacjach z rodziną, wyjeździe do Stanów Zjednoczonych i powrocie, którego bał się Londyn, a także słynnej rozmowie kwalifikacyjnej do magazynu „Vogue”. Pozycja obowiązkowa, dla każdego kto rozważa pracę w branży mody.

„Modna Polka. Rozmowy o modzie, urodzie i życiu z polskimi ikonami stylu”, Natalia Hołownia, wyd. Burda Media Polska

Kolejna, po „Jak być Paryżanką w Polsce”, książka w dorobku Natalii Hołowni. Tak jak i poprzednia skupia się na stylu. „Modna Polka” to zbiór osobistych rozmów z najbardziej stylowymi gwiazdami, bizneswomen, dziennikarkami, modelkami, które na co dzień możemy podziwiać na pierwszych stronach gazet. Joanna Horodyńska opowiada o swojej miłości do mody i…opery, Marta Dyks zdradza tajniki zakupów vintage. Małgorzata Kożuchowska, blisko zaprzyjaźniona z największymi nazwiskami w świecie polskiej mody, wspomina początki ich karier. Każda opowieść to inne spojrzenie na temat stylu, mody i ubrań. Każdy znajdzie tutaj historię, z którą może się utożsamić.

„Marketing mody. Strategia i promocja”, Harriet Posner, wyd. Arkady

Pozycja dla tych, którzy nawet weekend przeznaczają na dokształcanie. Podręcznik Posner to pierwsza pozycja przetłumaczona na język polski, która kompleksowo traktuje temat marketingu w branży mody. Od pierwszych kroków – pozyskania klienta, przez pracę nad strategią, aż po jej wdrożenie. A ponieważ, jak wiadomo marka haute couture wymaga innego podejścia niż mała marka autorska, o wszystkich różnicach i złożoności zagadnienia w bardzo skomplikowanej branży jaką jest moda, Posner wspomniała. Dużo przykładów „z życia (marek) wziętych”, prosty język i kilka marketingowych trików. Dobry wstęp do dyskusji na temat marketingu w branży mody.

FILMOWY WEEKEND

„Secrets of Selfridges”, Netflix

Historia powstania jednego z najbardziej znanych domów towarowych na świecie. Żółte torby Selfridges to jedna z pierwszych rzeczy, jakie rzucają się w oczy spacerując po Oxford Street. Zgodnie z wizją twórcy – Harry’ego Gordona Selfridge’a – jego dzieło miało zrewolucjonizować świat zakupów. Z jednej strony to historia wielkiego sukcesu – stworzony w ubiegłym wieku od zera dom towarowy istnieje do dziś, mimo zapowiadanej od lat „śmierci retailiu”. Z drugiej, losy Selfridge’a, wielkiego wizjonera i innowatora, to smutna historia z przygnębiającym końcem. Biznes ważniejszy niż życie?

„Face to Grace”, M2M

Grace Coddington, uznana dziennikarka, była modelka, eks-dyrektor kreatywna magazynu „Vogue” po opuszczeniu redakcji podejmuje się wielu nowych projektów. Ilustruje książki, stylizuje, doradza m.in. marce Tiffany, prowadzi własny program. W „Face to Grace” Coddington rozmawia z przedstawicielami świata mody i filmu (wśród nich Nicolas Ghesquiere, Luca Guadagnino) o twórczości, kulturze, świecie dookoła. Wisienką na torcie serii spotkań w słynnej nowojorskiej restauracji Mr. Chow (należącej do eks-męża Coddington) jest rozmowa z Anną Wintour. Są czarne okulary, ale jest i uśmiech na twarzy editrix. O czym rozmawiały? Zobaczcie sami!

“Made in Milan”, reż. Martin Scorsese

Dokument, o istnieniu którego wielu zapomniało, a młodsze pokolenie prawdopodobnie wcale o nim nie słyszało. Projekt dwóch wybitnych postaci – Scorsese i Armaniego. W 1990 roku reżyser nakręcił mini-dokument o przygotowaniach Giorgio Armaniego do pokazu najnowszej kolekcji. Tłem dla kręconych wydarzeń był Mediolan. W zaledwie dwudziestominutowym filmie, Armani opowiada o miłości do mody, miasta i rodziny. Jedna z nielicznych okazji by znaleźć się tak blisko Giorgio Armaniego.

„Elles”, M2M

Maurine Pagani, francuska reżyserka i dziennikarka, przemierza świat wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu inspirujących rozmów z kobietami świata mody. Gości u Isabel Marant, spotyka się z Leandrą Medine, odwiedza Mary Katrantzou. Rozmawia o procesie kreacji, trendach i krytyce. Przepytuje kuratorki, dziennikarki, projektantki i modelki. Wszystko po to by poznać siłę kobiet w branży mody.

WEEKEND NA WYSTAWIE

„Grażyna Hase. Moje pół wieku z modą”, Muzeum Historyczne Skierniewic        

Wyjątkowa okazja by poznać historię polskiej mody. Po wystawie Mody Polskiej i Jerzego Antkowiaka w Łodzi, przyszedł czas na Skierniewice. Tamtejsze muzeum prezentuje dorobek jednej z najpopularniejszych polskich projektantek mody. Grażyna Hase współpracowała z Corą, projektowała dla LOTu, obsługi hotelu Victoria, ubierała gwiazdy polskiej estrady. Jest autorką słynnego Kozak Look inspirowanego pobytem w Moskwie. Prowadziła galerię mody, a nawet sklep z materiałami w Warszawie. To tylko ułamek dorobku Pani Hase, więcej o jej bogatych doświadczeniach i budowaniu branży mody w Polsce – na wystawie. Jeżeli jednak nie uda się Wam dotrzeć do Skierniewic – nic straconego!

“Grażyna Hase. Miłość, moda, sztuka” (wyd. Marginesy) autorstwa Krzysztofa Tomasika to obszerna biografia projektantki, w której oprócz perypetii zawodowych, poznajemy także życie osobiste Pani Hase. Czyta się jednym tchem!

Przeczytaj również >>> Wakacyjne stolice mody: LONDYN

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES