Grupa VRG opublikowała wstępne szacunki wyników finansowych wypracowanych w trzecim miesiącu bieżącego roku. Zgodnie z nimi, skonsolidowane przychody właściciela Vistuli wzrosły w marcu o 6,7 proc. do 95,1 mln zł. Przyjrzyjmy się pozostałym danym.
Przeczytaj również: Popularny polski producent walizek wzmocnił pozycję na rynkach Europy Zachodniej
Grupa VRG – wyniki finansowe za marzec 2024
Segment odzieżowy VRG wygenerował w marcu 2023 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 41,1 mln zł. Jest to kwota wyższa od zeszłorocznej o 5,2 proc. Przychody ze sprzedaży w segmencie jubilerskim (odpowiadania za nią marka W.Kruk) wyniosły 54 mln (+ 7,9 proc. rok do roku). Zauważmy, że w omawianym okresie łączne przychody grupy wyniosły 95,1 mln zł. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 roku wzrosły one 4,1 proc. rdr do 278,1 mln zł.
Sprzedaż online ukształtowała się w marcu na poziomie 13,1 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 24 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 43,3 mln zł i była wyższa o 26,1 proc. rok do roku. Wraz z końcem marca 2024 roku łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej należąca do grupy wyniosła 52,5 tys. m2. Była ona wyższa o 1,1 proc. od powierzchni sprzedaży detalicznej odnotowanej w trzecim miesiącu u 2023 r.
Przeczytaj również: L’Oréal inwestuje w barwniki przyszłości
O VRG
Grupa Kapitałowa VRG specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest ona właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).
Zdjęcie główne: mat. prasowy