Według najnowszego indeksu Lyst Index, MIU MIU, młodsza siostra Prady, nie zwalnia tempa i po raz kolejny wygrywa w walce o tytuł najgorętszej marki modowej. Sprawdzamy najpopularniejsze trendy i brandy pierwszego kwartału 2024 roku.
Lyst Index to cykliczny ranking najgorętszych marek i produktów modowych. Ranking prezentuje listę najgorętszych marek i produktów, podpowiada kogo warto obserwować oraz co stanie się prawdziwym modowym must have w najbliższym sezonie. Lyst bazuje na zachowaniach ponad 200 milionów użytkowników rocznie, co doskonale obrazuje aktualne trendy w modzie. Formuła Indeksu Lyst uwzględnia ruchy kupujących Lyst, w tym wyszukiwania na platformie i poza nią, wyświetlenia produktów i sprzedaż, jak również wzmianki w mediach społecznościowych, statystyki aktywności i zaangażowania na całym świecie w okresie trzech miesięcy.
Przeczytaj również: Miu Miu wciąż w rozkwicie. Sprzedaż marki wzrosła o blisko 90 proc.
MIU MIU (niezmiennie) na szczycie
Dominacja MIU MIU nad światem mody jest niezaprzeczalna. Platforma zakupowa Lyst ogłosiła markę Marką Roku zarówno w 2022, jak i 2023 roku, a teraz kontynuuje ona swój sukces, zajmując pierwsze miejsce w rankingu najgorętszych marek za pierwszy kwartał 2024 roku. Wyprzedza tym samym swoją starszą siostrę Pradę, która spadła na drugie miejsce.
Sukces MIU MIU w dużej mierze zawdzięczać można viralowym mini spódnicom, fascynacjom “no pants look” czy wypchanymi po brzegi torbami. Na sukces marki w dużym stopniu zaważyły również liczne współprace, w tym z popularnymi bandami sportowymi. Na liście 10 najgorętszych produktów platformy z tego okresu znalazły się aż trzy elementy MIU MIU: snekarsy 530 SL stworzone z New Balance, bokserki i koszulka polo.
“Mocna narracja i znaczenie kulturowe wyróżniają marki Prada i MIU MIU” – mówi Katy Lubin, wiceprezes ds. marki w Lyst. “Fani Prady doceniają ponadczasowość projektów. Marka posiada wiarygodność i inteligencję, która wykracza poza trendy panujące w branży. To potwierdza sukces kultowych produktów Prady.”
Roszady na stanowiskach napędzały zainteresowanie markami
Oprócz dominacji MIU MIU, indeks Lyst ujawnia również inne ciekawe trendy. Karuzela zmian na stanowiskach dyrektorów kreatywnych podsyca zainteresowanie klientów niektórymi markami. Na przykład, ogłoszenie o przejściu Alessandro Michele do Valentino wywołało 84% wzrost wyszukiwań włoskiego domu mody. Z kolei wiadomość, że Dries Van Notena zamierza opuścić autorski brand skutkowała 31% wzrostem zainteresowania tą marką.
Wśród najszybciej pnących się w górę marek w indeksie Lyst znalazła się Balenciaga, awansując o cztery miejsca w porównaniu do poprzedniego kwartału. Pozostaje pytanie, czy klienci są gotowi wybaczyć marce ostatnie kontrowersje. Do pierwszej piątki po raz pierwszy awansował również Saint Laurent, co Lyst tłumaczy rosnącym popytem na okulary przeciwsłoneczne i torebki LE 5 à 7, popularne dzięki Hailey Bieber.
Alaïa podbija świat mody
Alaïa szturmem wdarła się listę 20 najgorętszych marek, lądując na 19. miejsc zestawienia. Liczba wyszukiwań brandu wzrosła aż o 49 proc. w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Sukces ten zawdzięcza w dużej mierze popularności baletowych butów o wartości 1290 USD, które po raz pierwszy wydane w maju 2022 r. ponownie zyskały na popularności w Q1 2024, stając się 4. najgorętszym produktem tego okresu. Wzrost ten można przypisać zarówno rosnącej modzie na baletki, jak i obserwacjom gwiazd takich jak Dua Lipa noszących te buty.
New Balance i Dolce & Gabanna to kolejne marki, które w tym kwartale debiutują w rankingu najgorętszych marek.
Wśród najgorętszych produktów Q1 2024 r. Lyst wyróżnia kryształowe dżinsy Taylor Swift, które stały się hitem po jej wirusowym występie na Super Bowl.
Lista najgorętszych marek pierwszego kwartału 2024 wg Lyst
- Miu Miu
- Prada
- Loewe
- Bottega Veneta
- Saint Laurent
- Moncler
- Versace
- Balenciaga
- Valentino
- Jacquemus
Przeczytaj więcej: Baleriny ze sprzączką hitem na wiosnę 2024. Sprawdź najnowsze trendy