noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

TOP 10 polskiego streetwearu. Wywiad z NEAT ICON

REKLAMA
noSlotData

Do kogo skierowane jest oferta  marek streetwearowych ?

Przede wszystkim do młodych ludzi, którzy cenią sobie wygodę, wysoką jakość tkanin i przystosowanie do warunków sportowych. Dla poszukujących niszy, by przestać być jednym z wielu. Niewyobrażalna liczba osób chodzi w jednakowych modelach, w tych samych sieciówkowych fasonach. Streetwear sprzeciwia się temu schematowi i stawia na inne wartości. Oczywiście, młode marki skierowane są do osób zorientowanych w obecnej modowej sytuacji, które również stać na modele od młodego brandu. To jest świadomy wybór: zamiast czterech t-shirtów z sieciówki, kupują jeden od projektanta.

Jakie główne wartości niesie streetwear?

Tych trendów jest strasznie dużo. Przede wszystkim ważna jest wolność wyboru  i wygoda.  Stawiamy na to pierwsze,  ponieważ w  streetwearowe brandy mogą  ubierać się dzieciaki i osoby w dojrzałym wieku. Wolność powiązana  jest z indywidualizmem. Każdy może osobliwie zbudować swój unikatowy styl na podstawie wielu streetwearowych marek. Można łączyć praktycznie wszystko w różnych konfiguracjach. Oryginalność i limitowane edycje – to klucz, podstawa tego stylu. Również istotna jest  wartość materialna ubrań, ponieważ mimo użytkowania, ich cena na rynku wtórnym nie spada. Powoli zaczynają się tworzyć historie resellerstwa – odsprzedawania ubrań.

Czyli streetwear jest jedną z dziedzin sztuki? 

fot. Joanna Sikora
fot. Joanna Sikora

Tak, dla nas moda jest formą sztuki. Na ubranie patrzymy tak samo jak na obraz czy rzeźbę. Każdy model jest rozpatrywany przez inny pryzmat, w innym kontekście, odnosi się do określonego trendu i opowiada  swoją historię.  To działa tak samo jak każda forma sztuki. Są artyści, którzy to robią, jest grupa głównych odbiorców, którzy te rzeczy kupują, a później nawet odsprzedają. I tak naprawdę nie trzeba mieć wykształcenia, by tworzyć. Chodzi o wizję.  Streetwear to rodzaj sztuki dostępny dla ludzi z wizją, dla osób kreatywnych. Tutaj drzwi są otwarte!

Większość młodych brandów  stawia na wysoką jakość towarów i polską produkcję. Myślicie, że dzięki temu kształtują  się  w odbiorcach wartości takie jak: dbanie o środowisko, cenienie indywidualnych projektów i przeciwstawianie się spopularyzowanym sieciówkom?

Marki dość mocno zaznaczają produkcję w Polsce, a  popularyzacja brandów wpływa na zwiększanie się świadomości wśród  klientów. I zdecydowanie poprawia to sytuację. Widzimy to po naszych klientach.  Trudno jest jednak całkowicie pozbyć się nawyku kupowania w sieciówkach, ale widać, że klienci starają się i  jeśli mają wybór – kupują  u nas. Mamy okazję rozmawiać z naszymi klientami i tłumaczyć im sytuację na rynku. Wydaje nam się, że coraz więcej osób już rozumie,  że  polskie marki nie są w stanie cenowo dorównać sieciówką. LPP produkuje koszulkę z nadrukiem za dolara, a w Polsce to koszt ok. 30-40 zł. Dlatego polskie marki nie są w stanie przecenić produktu o 80%. Klienci zaczynają rozumieć polską produkcję, kupować ją i doceniać. My działamy od trzech lat i przez ten czas mogliśmy zauważyć, że zmieniła się świadomość klienta.

Rozmawiała: Sonia Przybył

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES