REKLAMA

Top 10 bestsellerów modowych początku 2019 roku. Co okazało się hitem?

REKLAMA

Pierwszy kwartał 2019 dobiegł już końca, więc czas przyjrzeć się mu z bliska. Trendwatcherzy wyróżnili 10 trendów modowych, które od początku roku sprzedawały się najlepiej. Jak wyglądała zima i początek wiosny z perspektywy naszych szaf? Jakie pozycje na liście top 10 bestsellerów zaskoczyły najbardziej?

Kombinezony

Zaczniemy od kombinezonów, i to takich o konkretnym fasonie, o konkretnej stylistyce. Najmodniejsze kombinezony początku roku są… stylizowane na stroje robocze. Marki luksusowe projektują ich 560% więcej. Sieciówki – 890%. Jeszcze większy szał kombinezonów zaobserwujemy jesienią, więc warto wyposażyć w nie swoje szafy.

asos.com

Jeansy o szerokiej nogawce

Możemy już śmiało powiedzieć, że jeansy o szerokiej nogawce wygrywają z rurkami i to nie tylko ze względu na komfort noszenia. W dobie powrotu mody z lat 70. i 90. na sklepowych półkach znajdujemy coraz więcej nogawek w stylu dzwonów, o szerokiej linii A czy mniej awangardowych mom jeansów.

zara.com

Jeansowe katany

Pozostajemy w temacie denimu i przyglądamy się jeansowym katanom. Na rynku Stanów Zjednoczonych w sektorze mody męskiej sprzedawano ich aż o 78% więcej w stosunku do roku poprzedniego. A będziemy ich nosić jeszcze więcej, ponieważ jest to element garderoby idealny na cieplejsze miesiące roku. Bardzo na czasie będą też jeansowe total looki.

hm.com

Bucket hats

Bucket hats zdominowały modę streetwearową już w 2017 roku, a w pierwszym kwartale 2019 zaliczyły powrót w wielkim stylu. I to dosłownie, ponieważ widzimy je na wybiegach takich domów mody jak Prada, Versace, Dior, czy Gucci Nowa generacja tych specyficznych kapeluszy nie jest typowo streetwearowa. Projektanci proponują bowiem również wersje eleganckie, w minimalistycznym stylu.

asos.com

Zwierzęce printy

Zwierzęce printy na dobre przestały kojarzyć się z kiczem. Hitem jest nie tylko panterka, ale również skóra węża (szczególnie na torebkach i butach!) oraz zebra. W porównaniu do ostatniego kwartału 2018, w pierwszych miesiącach 2019 firmy produkowały 13% więcej produktów w zwierzęce wzory.

hm.com

Sneakersy

Ta pozycja nie zdziwi chyba nikogo. Sneakersy o obszernej formie to prawdziwy hit! Swój sukces zawdzięczają głównie marce Balenciaga, która jako pierwsza zaproponowała je na swoich wybiegach. Następnie podobne obuwie “chadzały” na przykład po wybiegach Gucci. A teraz są już wszędzie, nawet w sieciówkach. W pierwszym kwartale 2019 ich sprzedaż znów wzrosła, a najchętniej nosiliśmy modele białe, czarne i w neutralnych kolorach.

net-a-porter.com

Szmizjerki

Szmizjerki zawojowały Instagrama. Noszą je wszystkie fashionistki, zarówno te inspirujące się stylem boho, jak i te, które preferują klasyczną, francuską elegancję. I trudno się im dziwić. Sukienki wiązane w talii są eleganckie, romantyczne i pasują wielu sylwetkom. Bez wątpienia jedna z naszych ulubionych trendów. Amerykańskie marki luksusowe produkują aż 80% więcej szmizjerek. Sieciówki powoli podążają ich śladem z produkcją zwiększoną o 8%. Bum zapewne nastąpi latem.

zara.com

Akcesoria do włosów

Nie sztuką jest zauważyć, że spinki, opaski, wsuwki i inne akcesoria do włosów to niekwestionowany hit! Teraz to właśnie one budują nam look. Zarówno marki luksusowe jak i sieciówki produkują ich dużo więcej niż w ubiegłym roku, a my dalej polujemy na welurowe opaski i perłowe spinki.

asos.com

Neony

Pierwsze miesiące 2019 były również czasem kontrastów, a konkretnie neonów i kolorów bardzo neutralnych. Takie kolory nosimy zarówno razem, jak i osobno. Barwy takie jak beże, czy brązy to reakcja na globalne trendy eco i powrotu do natury. Neony kojarzą się natomiast z artystycznym manifestem, odwagą i technologią.

asos.com

Prochowce

Na sam koniec zostawiamy sobie prawdziwą klasykę. Prochowce wprawdzie nigdy nie wychodzą z mody, ale zimą i wczesną wiosną były przez nas szczególnie chętnie noszone. Obok klasycznych modeli inspirowanych Burberry pojawiały się bardziej ekstrawaganckie propozycje, na przykład trencze ze skóry i kolorowe. Zanotowano ponad 70% wzrost ich produkcji.

net-a-porter.com

Jesteśmy ciekawi, jakie propozycje pojawią się w podsumowaniu drugiego kwartału. Czy powyższe trendy mają szansę utrzymać swoją pozycję?

Tekst: Sylwia Nowińska

>>> Przeczytaj również: RAPORT: Kluczowe trendy na wiosnę 2019

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES