Według azjatyckich mediów chiński ByteDance, właściciel TikToka, w tym roku planuje zwolnić przynajmniej 10 tys. pracowników. To nie pierwsze redukcje jakie przeprowadził ostatnio koncern. Reorganizacja objęła też warszawskie biuro: pracownikom działu badań i rozwoju zaproponowano nowe miejsce pracy.
Nadchodząca fala zwolnień w TikToku?
Informacja o dużych zmianach w ByteDance pojawiły się w azjatyckich mediach pod koniec 2022 roku. Duża część osób już wtedy dostała wypowiedzenia. Cięcia najmocniej dotknęły dział odpowiadający za komunikację biznesową, z którego ubyło wówczas ponad tysiąc osób. Zwolniono też pracowników zajmujących się platformą informacyjną Toutiao, TikTokiem i aplikacją Douyin.
Zwolnienia planowane na 2023 roku, mają być równie duże i przeprowadzone głównie w oparciu o niskie wyniki pracy. ByteDance planuje pozostawić bez pracy prawie 10 tys. osób. Juz w grudniu szef firmy – Liang Rubo zapowiedział, że firma potrzebuje reorganizacji i nowego startu, aby “nabrać formy”. W tej samej rozmowie Rubo podkreślił, że ByteDance musi być bardziej elastyczne i wdrożyć plan znaczącego rozwoju, tak aby każda linia biznesowa mogła wypracować własne tempo. Według chińskich mediów ma to oznaczać nic innego, jak ograniczenie inwestycji i zamknięcie projektów. Chociaż ostateczna decyzja nie została podjęta, a wyniki finansowe ujawnione, jest podejrzenie, że do zwolnień może dojść już w drugim kwartale tego roku.
Warszawskie biuro TikToka też ze zmianami
Informacje o zwolnieniach podał na swoim twitterowym koncie dziennikarz technologiczny Gergely Orosz. Oprócz informacji o redukcjach dodał, że spodziewa się, że ByteDance zrezygnuje z działu badań i rozwoju w warszawskim biurze. Chociaż informacja odbiła się echem w świecie mediów, osoby z działu badań i rozwoju nie zostały zwolnione. Zaproponowano im nowe miejsce pracy:
Konsolidujemy i uspójniamy operacyjnie nasze struktury R&D w UK i Irlandii, i w ramach tego procesu niewielkiej grupie polskich pracownikow, potencjalnie dotkniętych tym procesem, zaproponowaliśmy relokację do Londynu i kontynuację tam prowadzonych projektów.
– przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Żaczko, rzecznik prasowy TikToka w Polsce.
Przeczytaj także: Deinfluencing – trend, który… zniechęca do zakupów. Psychologiczny trik czy początek zmian w social mediach
Zdjęcie główne: Unsplash