noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
The Icon Agency

“Branża powinna przygotować się na kompleksowe działania i traktować PR jako część marketingu 360”. Agnieszka Antosik, CEO The Icon Agency, o prognozach na 2023 rok

REKLAMA
noSlotData

The Icon Agency od niemal ośmiu lat kompleksowo obsługuje marki z segmentu fashion, beauty i lifestyle. Agencja może pochwalić się szerokim spektrum działań: od tworzenia strategii PR-owej, przez influencer marketing czy social media, po organizację eventów. Do grona jej klientów należą światowe marki jak Hermès, Bimba y Lola czy Dyson. O najważniejszych zmianach ostatnich miesięcy i perspektywach dla branży PR, opowiada nam Agnieszka Antosik, CEO The Icon Agency.

Jak podsumowujesz 2022 rok w The Icon Agency?

2022 rok upłynął w naszej agencji pod znakiem zmian, szczególnie jeżeli chodzi o strukturę zespołu. Do niedawna działaliśmy w ramach płaskiej struktury, jednak w związku z tym, że nasz zespół stale się powiększa, taki układ przestał się sprawdzać. Ten rok był pełen wyzwań nie tylko pod kątem zarządzania ludźmi, ale w ogóle całej strategii agencji. Naszym głównym celem jest ekspansja zagraniczna i na tym szczególnie skupimy się w przyszłym roku. Podsumowując, mijający rok był pełen wyzwań, które – chociaż nie zawsze łatwe – rozwinęły naszą agencję i otworzyły przed nami nowe możliwości. 

Czy ten rok zmienił priorytety i potrzeby marek, z którymi pracujecie?

Zmiany, które nastąpiły po pandemii, wymagały od nas i naszych klientów elastyczności na kilku obszarach. Przede wszystkim marki rezygnują z wykorzystywania pojedynczych narzędzi, takich jak pr lub influencer marketing, idąc w kierunku marketingu 360 stopni. 

Największa niespodzianka w branży PR w 2022 roku to …

Budżety, którymi dysponują marki. W związku z trudną sytuacją na rynku spodziewaliśmy się, że będą one coraz mniejsze, tymczasem zaskoczyło nas to, że wiele marek inwestuje w pr, influencer marketing, social media, projekty specjalne. Zastanawiamy się, jak to będzie wyglądało w przyszłym roku, w którym zapowiadana jest jeszcze większa recesja. 

Z jakiego projektu/ wydarzenia/ współpracy w roku 2022 jesteście najbardziej dumni?

2022 rok był bardzo intensywny. Na pewno jednym z naszych największych sukcesów jest wprowadzenie na polski rynek hiszpańskiej marki Bimba y Lola, która z nieznanemu brandu stała się jedną z najbardziej pożądanych marek w Polsce. 

Na jakie zmiany nastawia się branża PR w 2023 roku?

Przyszły rok na pewno będzie jeszcze cięższy dla prasy, która niestety od jakiegoś czasu nie ma na rynku łatwo. Wszystkie działania przenoszą się do online’u, a w 2023 roku to będzie jeszcze bardziej widoczne. Dodatkowo, tak jak już wspomniałam przy okazji zmiany priorytetów, branża powinna przygotować się na bardziej kompleksowe działanie, to znaczy traktować PR jako część marketingu 360 i spójnej komunikacji, nie główne narzędzie. Natomiast specjaliści od PR powinni przygotować się raczej na działanie projektowe.

Przeczytaj również: Jak wyglądał 2022 rok dla polskich przedsiębiorców mody? Podsumowują członkowie zarządu ZPPM Lewiatan

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData