noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zalando wyniki finansowe. Budynek Zalando, zbliżenie na nazwę i logo firmy.

Sukces w pierwszym kwartale. Gigant e-commerce chwali się przychodami na poziomie 2,4 mld euro

REKLAMA
noSlotData

Zalando chwali się wynikami za pierwszy kwartał 2025 roku. Firma zwiększyła rentowność i przyspieszyła wzrost, jednocześnie realizując swoją strategię budowy wiodącego ekosystemu e-commerce w segmencie mody i lifestyle’u w Europie.

Mocny start roku dla Zalando

Zalando zamknęło 2024 rok z lepszymi wynikami, niż prognozowali analitycy. Niemiecki gigant osiągnął między innymi przychody na poziomie 10,6 mld euro (+4,2%) i 511 mln euro EBIT (+46%). Już wtedy zapowiadał, że w 2025 idzie po więcej.

We wtorkowym komunikacie prasowym Zalando potwierdziło całoroczną prognozę, udostępniając wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025:

  • wzrost przychodów do 2,4 mld euro (+7,9%),
  • zwiększenie wartości sprzedaży brutto (GMV) do 3,5 mld euro (+6,5%),
  • skorygowany EBIT na poziomie 46,7 mln euro (marża 1,9%),
  • wzrost przychodów w segmencie B2B o 11,6% (głównie za sprawą usługi ZEOS).

„Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku – przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu. Jednym z kluczowych filarów tej strategii jest wyróżnienie poprzez jakość — zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i całym procesie obsługi klienta”

– komentuje Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.

Dodatkowo niemiecki marketplace ponownie pobił swój własny rekord liczby aktywnych użytkowników. W 2024 roku było ich 51,8 mln, a w Q1 2025 – już 52,4 mln.

Zalando wyniki finansowe Q1 2025.

Lojalność i personalizacja w B2C

„[…] Równolegle intensyfikujemy działania mające na celu pogłębianie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście ważnym krokiem jest wprowadzenie na polskim rynku programu lojalnościowego Zalando Plus. Polska jest dla nas jednym z priorytetowych rynków, dlatego cieszy mnie, że możemy nagradzać zaangażowanie naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania”

– mówi Rogiński.

Działania Zalando przynoszą efekty, bo niemiecki e-commerce zwiększył przychody w sektorze B2C w Q1 o 7,6%. To między innymi rezultat dalszego wdrażania programu lojalnościowego Zalando Plus, dostępnego aktualnie na 13 rynkach. Skorzystało z niego już 15% klientów.

Dwucyfrowy wzrost w popularnych kategoriach

Grupa odnotowała dwucyfrowy wzrost w takich kategoriach jak Uroda, Designer, Sport i Lounge by Zalando. Firma ciągle poszerza asortyment, czego świetnym przykładem jest współpraca z Diane von Furstenberg. Dzięki niej Zalando stało się wyłącznym partnerem handlowym marki w Europie i uczciło to kampanią marketingową, w której wzięła udział sama projektantka. Oprócz tego do oferty platformy trafił nowy luksusowy brand: Marc Jacobs.

Marketplace udostępnił również swoim użytkownikom „boards”, czyli tablice z inspiracjami modowymi, takimi jak „New Boho” czy „Urban Running”. Do tej pory z funkcji skorzystało ponad milion klientów, którzy – zgodnie z komunikatem grupy – mają wkrótce dostać możliwość samodzielnego tworzenia i udostępniania tablic.

Zalando idzie po więcej w sektorze B2B 

W B2B Zalando zwiększyło swoje przychody o 11,6%, osiągając poziom 240 mln euro. Skorygowany EBIT grupy w tym sektorze wyniósł w pierwszym kwartale 2025 roku 5,8 mln euro, utrzymując stabilną marżę 2,4%. To efekt funkcjonującego już systemu operacyjnego ZEOS. Niemiecki gigant udostępnia swoją infrastrukturę logistyczną czy oprogramowanie, aby ułatwić markom i sprzedawcom detalicznym transakcje e-commerce.

Wzrost B2B w Q1 2025 był napędzany nie tylko przez ZEOS Fulfilment, obejmujący między innymi Zalando Fulfilment Solutions (ZFS). System operacyjny niemieckiego giganta został także preferowanym partnerem logistycznym TikTok Shop na terenie Francji, Niemczech i Włoszech.

Prognozy zgodne z planem

Pomimo zmieniającej się i wymagającej sytuacji makroekonomicznej i geopolitycznej Zalando potwierdza całoroczne prognozy na 2025. Zgodnie z nimi grupa planuje zamknąć rok z GMV i przychodami większymi o 4-9% niż w 2024 oraz skorygowanym EBIT na poziomie 530-590 mln euro. Co istotne, prognozy nie uwzględniają skutków planowanego przejęcia spółki ABOUT YOU.

Przeczytaj również: ABOUT YOU zostanie przejęte przez swojego konkurenta

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES