Pomimo słabej sprzedaży w sierpniu Hennes & Mauritz AB zamyka trzeci kwartał na plusie: 18%.
Sprzedaż wraz z VATem po przeliczeniu na szwedzką walutę wyniosła 53,4 miliarda koron, czyli około 24 miliardów złotych. To 11% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jeśli liczymy sprzedaż bez VAT, wówczas bierzemy pod uwagę wynik 46 miliardów koron lub około 20,6 miliardów złotych. To 10% więcej niż w sierpniu 2014 roku.
W sierpniu 2015 H&M zanotował tylko 1% wzrost sprzedaży. To drastyczny spadek w porównaniu do czerwca czy lipca, w których spółka odnotowywała dwuprocentowe wzrosty.
Słabe wyniki w miesiącu sierpniu spowodowane są pogodą. Piękna końcówka lata w większości europejskich krajów skutecznie odstraszyła klientów od centrów handlowych, czytamy w oświadczeniu H&M.
H&M ma 3,675 lokalizacji na świecie. To o 340 więcej niż rok wcześniej.
Autor: Urszula Wiszowata