Allegro Partner strategiczny serwisu
[show_slot id="top_premium"]

Siła, precyzja i zmysłowość. Dawid Woliński definiuje na nowo kobiecą elegancję

14 października 2025 roku w warszawskim Pałacu Sobańskich Dawid Woliński zaprosił publiczność do świata, w którym moda balansuje między dyscypliną a emocją. Jego najnowsza kolekcja to opowieść o kobiecości budowanej na kontrastach – między formą a lekkością, siłą a zmysłowością. Portal Fashion Biznes objął wydarzenie patronatem medialnym.

Polecane wideopodcasty:

Od ascetycznej formy do teatralnego gestu

Pierwsze sylwetki otwierające pokaz przypominały studium rzeźby – geometryczne linie, precyzyjne cięcia, stonowana paleta barw. Minimalizm, który nie chłodzi, ale hipnotyzuje precyzją. Z czasem jednak kolekcja zaczęła pulsować coraz silniejszym rytmem – tiulowe objętości, sensualne wycięcia i kokardy pozbawione dosłowności wprowadziły do narracji element zmysłowej teatralności.

Szczególną uwagę przyciągnęły charakterystyczne dla Wolińskiego garnitury w kobiecym wydaniu – konstrukcyjnie dopracowane, ale lekkie i funkcjonalne. Baskinki można było nosić zarówno na marynarce, jak i pod nią, a przezroczyste halki subtelnie wystające spod spódnic dodawały nowoczesnej lekkości. To moda, która łączy klasykę z power dressingiem, nie odbierając jej kobiecej miękkości.

„Perlage dress” – moment kulminacyjny pokazu

Kiedy na wybiegu pojawiła się suknia Perlage – w głębokim kobalcie, z falującymi warstwami tiulu – publiczność dosłownie wstrzymała oddech. Kreacja stworzona z 70 metrów materiału i wymagająca ponad 130 godzin pracy stała się emocjonalnym finałem kolekcji.

Woda to inspiracja wielu artystów. Chciałem pokazać, jak wymowne może być spotkanie dwóch żywiołów: kobiecej energii i potęgi wody – mówił projektant.

Ta suknia nie jest tylko modowym gestem. To symbol odwagi, wolności i luksusu, który definiuje współczesną estetykę marki Perlage – mecenasa pokazu.

Perlage, Kazar, Miele – partnerzy z wizją

Marka Perlage od lat konsekwentnie wspiera polskich twórców i wydarzenia z pogranicza sztuki, mody i mediów. Jej dyrektor kreatywna, Dorota Weka, osobiście angażuje się w projekty, nadając im charakter i rozmach – a kobaltowa butelka marki stała się ikoną stylu i inspiracją dla wielu artystów.

Partnerem kolekcji została również marka Kazar, która zaprezentowała kapsułę Moth Aura. To opowieść o napięciu między światłem a cieniem, o ulotności przetworzonej w siłę. Wyraziste wzory, głębokie barwy i couture’owa estetyka idealnie dopełniły narrację pokazu.

Za stylizacje fryzur odpowiadała marka Hair by Sam McKnight, znana z pracy z Lady Gagą, Kate Moss i księżną Dianą. Naturalne, lekkie fryzury modelek podkreśliły nowoczesną interpretację elegancji.

Współpraca z Miele, z kolei, przypomniała, że luksus to także pielęgnacja detalu – i troska o to, by ubrania, które kochamy, zachwycały przez lata.

Nowa kolekcja Dawida Wolińskiego to nie tylko pokaz mody. To manifest siły rzemiosła i emocji – opowieść o kobiecie, która potrafi być jednocześnie delikatna i niepokonana.

Magda Posełek
Tagi