noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Wejście do sklepu stacjonarnego sieci Sephora. W górnej części widzimy logo firmy. W środkowej cześci zdjęcia wystawę kolorowych kosmetyków.

Sephora zniknie z tego rynku. „Od 6 maja rozpocznie się proces stopniowego wycofywania”

REKLAMA
noSlotData

Francuski gigant kosmetyczny należący do grupy LVMH ogłosił plan wycofania się z rynku, na którym walczył o dominację od 2019 roku. Powody? Silna lokalna konkurencja.

Przeczytaj również: Dom mody Hermès oskarżony o nielegalne praktyki

Sephora opuści ten rynek

W specjalnie opublikowanym oświadczeniu Sephora poinformowała o planie opuszczenia rynku koreańskiego. – Od 6 maja rozpocznie się proces stopniowego wycofywania naszego oddziały. Podjęte działania będą miały wpływ na działalność zarówno sprzedaży online, naszej aplikacji mobilnej, jak i funkcjonowania wszystkich sklepów stacjonarnych Sephora w całej Korei Południowej – czytamy w komunikacie opublikowanym przez detalistę.

Przeczytaj również: Luksusowy dom mody w kryzysie. Nadchodzące wyniki finansowe mogą poważnie zaskoczyć

Historia Sephory w Korei Południowej

Należący do grupy LVMH podmiot zadebiutował na koreańskim rynku kosmetycznym w 2019 roku. Jego pierwszym ruchem było uruchomienie flagowego salonu stacjonarnego w dzielnicy Gangnam w południowej części Seulu. Następnie rozszerzył on sprzedaż stacjonarną o pięć kolejnych punktów rozmieszczonych na terenie stolicy Korei Południowej.

Jak się jednak okazało, Sephora napotkała znaczne utrudnienia w rozwoju swojej działalności na rynku. Ich powodem byli silni lokalni gracze. Między innymi CJ Olive Young – detalista posiadający w całym kraju ponad 1,3 tys. sklepów stacjonarnych.

Bieżąca działalność sieci Sephora

Obecnie Sephora prowadzi sprzedaż detaliczną na 35 rynkach. W samym regionie Azji i Pacyfiku posiadając swoje oddziały między innymi w Chinach, Australii oraz Tajlandii. W zeszłym miesiącu Sephora ogłosiła nowy znak firmowy – „We belong to something beautiful”. Detalista podkreślił, że nowe hasło marki wyróżnia jej cel, jakim jest inspiracja społeczności poprzez integracyjną wizję, w ramach której celebrowane są wszystkie formy piękna. Hasło to zostało wprowadzone na rynek północnoamerykański już w 2019 roku. Teraz ożywa w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji.

Przeczytaj również: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES