Hiszpański gigant odzieżowy w pierwszym półroczu 2018 roku zanotował najwyższe w swojej historii wyniki sprzedaży.
Sieć Inditex ogłosiła wyniki finansowe z pierwszej połowy roku fiskalnego 2018, obejmujące okres od 1 lutego do 31 lipca.
W pierwszym półroczu obecnego roku, grupa Inditex osiągnęła wzrost sprzedaży o 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wynik ten oznacza rekordową kwotę 12 miliardów euro. Sieć osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, gdzie jest dostępna.
Zyski netto szacowane są na 1,4 miliarda euro i te, podobnie jak sprzedaż, osiągnęły wzrost na poziomie 3%.
Jak podkreślił w oświadczeniu Pablo Isla, CEO grupy Inditex, tak dobry wynik to przede wszystkim zasługa coraz to większego przenikania się dwóch kanałów sprzedaży: tradycyjnej i internetowej.
Jak zadeklarowano w trakcie niedawnego otwarcia flagowego salonu w Mediolanie, sieć planuje, by do 2020 roku wszystkie jej marki były dostępne online we wszystkich zakątkach świata, nawet tam, gdzie nie ma jej salonów.
Obecnie sieć Inditex posiada sklepy w 96 krajach, a w 49 z nich prowadzi sprzedaż online. W posiadaniu sieci są 7422 sklepy, z czego 44 z nich otworzono w ciągu ostatniego półrocza.