Luty na warszawskim parkiecie przebiegał pod znakiem hossy małych spółek, co doskonale widać po wynikach poszczególnych indeksów. Zyskały one niemalże 6%, a to ożywienie spowodowane jest niskimi stopami procentowymi, które są najniższe w historii, bo na poziomie 2%.
Nieco słabiej spisywały się średnie spółki z 3,4% wzrostem, a tradycyjnie już najgorzej wypadły blue chipy: +1,1%. Kurs franka nadal się stabilizuje, a pomaga w tym mocniejszy zloty.
A jak radziły sobie rynki zagraniczne?
- Niemiecki DAX rósł w lutym aż o 6,6%
- Francuski CAC40 odnotował zbliżony wzrost do styczniowego
- Rosyjskie RTS i MICEX zanotowały największe zwyżki spośród światowych giełd
- Słowackie i ukraińskie indeksy wypadły nieco gorzej
- Amerykański S&P500 wypadł świetnie z 5,5% zwyżką
Tradycyjnie już wiadomości z amerykańskiego rynku przekładają się na nastroje reszty świata. Dobre wiadomości z USA o utrzymaniu niskich stop procentowych i spadającym bezrobociu (5.5%) dobrze wpłynęły na inne rynki.
Sektor odzieżowy i obuwniczy
CCC
Spółka planuje otworzyć 500 sklepów Europie Środkowej, Niemczech i Austrii w latach 2015-2017. Dodatkowo w latach 2016-17 CCC rozpocznie ekspansję na nowe rynki: Litwę, Łotwę i Estonię.
Polska, Czechy, Słowacja i Węgry pozostają najważniejszymi krajami na mapie handlu CCC. Niestety nie możemy tego powiedzieć o Rosji, Ukrainie czy Turcji z oczywistych powodów braku stabilnego kursu walut jak i sytuacji politycznej.
Jakiekolwiek plany rozwoju wiążą się z inwestycjami, a te w CCC w tym roku maja wynieść nawet 150 mln zł. i zwiększyć powierzchnię marki o 30%.
LPP
Grupa Kapitałowa LPP, właściciel pięciu marek odzieżowych już kolejny miesiąc z rzędu cieszy się 7% wzrostem sprzedaży: w lutym 2015 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w kwocie około 285 mln zł,
Marki spółki LPP nominowane są do kilku nagród SCF Retailer’s Award 2015 w kategoriach: Young Fashion Retailer of the Year, Best Expansion Retailer of the Year i Fashion Retailer of the Year. Do nagrody The Best Manager of the Year nominowany jest także Jacek Szołoch odpowiadający za rozwój salonów LPP.
Vistula
Grupa Vistula już kolejny miesiąc z rzędu odnotowuje większą sprzedaż i zamyka luty na 4.7% plusie.
Wyniki brandów spółki czyli marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler wyniosły około 15,7 mln zł. i były wyższe od przychodów osiągniętych w lutym 2014 roku o około 10,9% .
Marka W.Kruk również zanotowała wzrost sprzedaży o około 7,1% za miesiąc luty.
Autor: Urszula Wiszowata