noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

#CareerMonday: „Dlaczego powinniśmy cię zatrudnić?”. Jak odpowiedzieć na to pytanie i dostać pracę

REKLAMA
noSlotData

Co możesz wnieść do naszej firmy? Jaką cechę, której nie mają inni kandydaci, posiadasz? Co takiego jest w Tobie, że powinniśmy Cię zatrudnić? – to jedne z najczęściej zadawanych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jak na nie odpowiedzieć, by dostać wymarzoną pracę?

Pytanie Dlaczego powinniśmy Pana/Panią zatrudnić? stresuje niejednego kandydata starającego się o posadę. Chociaż zdajemy sobie sprawę, że najprawdopodobniej padnie ono podczas rozmowy kwalifikacyjnej i może być kluczem do otrzymania pracy, rzadko mamy na nie gotową odpowiedź.

Nie ma jednego dobrego sposobu na to, żeby na nie odpowiedzieć. Idąc na rozmowę kwalifikacyjną, musisz wiedzieć, dlaczego jesteś lepszy od innych kandydatów i dlaczego warto Cię mieć w zespole. Celem jest pokazanie, że jesteś najlepszą osobą do zatrudnienia na danym stanowisku – im bardziej się postarasz, tym większe szanse masz na otrzymanie pracy.

Zrób research na temat firmy i stanowiska

Pierwszym krokiem w przygotowaniach nie tylko do odpowiedzi na to pytanie, ale i do całej rozmowy kwalifikacyjnej, powinno być dokładne wybadanie firmy i jej środowiska. Przeczytaj specyfikacje stanowiska, a potem jeszcze raz, czytając między wierszami i próbując wywnioskować, jakie informacje są w nich ukryte. Może da się z nich odczytać, jakich umiejętności miękkich wymaga ta praca. Zastanów się, czy masz takie umiejętności, czy kiedykolwiek ich używałeś oraz w jakiej sytuacji i kiedy to zrobiłeś.

Przyjrzyj się nie tylko opisowi stanowiska, ale wszystkiemu, co jest związane z firmą: jej wynikom, raportom, stronie internetowej i profilom w social mediach. Pozwoli Ci to zorientować się w potrzebach firmy i znać ważne obszary jej działalności. Dzięki obserwowaniu mediów społecznościowych lub bloga poznasz środowisko pracy, w które zamierzasz wkroczyć. Jeśli będziesz miał okazję wspomnieć o tym w swojej odpowiedzi na tytułowe pytanie, pokażesz rekruterowi, że znasz firmę i interesujesz się jej losami.

Przygotuj się przed rozmową

Po przeczytaniu i przeanalizowaniu opisu stanowiska, uszereguj wymagane kwalifikacje i umiejętności według ich priorytetowości. Później stwórz listę swoich 5-7 mocnych stron, które pasują do najważniejszych wymagań. Dla każdej z tych cech znajdź konkretną sytuację, w której ją wykorzystałeś. Pamiętaj, żeby przećwiczyć swoją wypowiedź, na przykład z kimś bliskim lub po prostu przed lustrem. Lepiej mieć ogólne wyobrażenie na temat tego, co zamierzasz powiedzieć i mieć w zanadrzu kilka alternatywnych odpowiedzi.

Spróbuj się wyróżnić – nie wpadaj w sztampę

To pytanie jest dobrą okazją do wyróżnienia się i zapadnięcia w pamięci rekrutera. W odpowiedzi na nie możesz przekonać rekrutera, że masz do zaoferowania to, czego nie mają inni. Wspomnij o jednej lub dwóch cechach czy umiejętnościach, których próżno szukać u większości kandydatów. Oczywiście nie chodzi tu o takie zdolności jak żonglowanie dziesięcioma piłeczkami na raz. Może to być umiejętność programowania, obsługi narzędzi marketingowych czy biegłość w określonym języku obcym. Z drugiej strony nie popadaj w skrajności i nie przechwalaj się. Zamiast tego odpowiedz najuczciwiej i najstaranniej, jak tylko potrafisz.

Unikaj odpowiadania sztampowymi wyrażeniami, na przykład bardzo chcę mieć tę pracę lub jestem dobrze wykształcony i ciężko pracuję. Więcej o nich przeczytasz w naszym tekście pod poniższym linkiem.

>>> Przeczytaj również: #CareerMonday: Czego nie mówić podczas rozmowy o pracę?

Słuchaj i reaguj

Kiedy tak bardzo skupiamy się na tym, by jak najlepiej się zaprezentować, łatwo zapomnieć o bardzo ważnej czynności – słuchaniu. Jeśli skoncentrujesz się tylko na mówieniu, możesz przeoczyć wiele ważnych informacji. Słuchaj uważnie, a dowiesz się, czego wymaga Twoje stanowisko, w jakim zespole przyjdzie Ci pracować, przed jakimi wyzwaniami staniesz. Jeśli masz pytania lub wątpliwości – dopytuj. Niech rekruter widzi, że jesteś szczerze zainteresowany tym, co i on ma Ci do powiedzenia.

Bądź konkretny

Opowiadając o swoich zdolnościach, powinieneś poprzeć je przykładami z doświadczenia zawodowego. Rektuterzy zwracają szczególną uwagę na mierzalne osiągnięcia. Podawaj konkretne liczby, na przykład procenty, liczbę obsłużonych klientów czy wykonanych projektów. Bądź konkretny także jeśli chodzi o objętość Twojej odpowiedzi. Nie powinna być ani za krótka, ani za długa – 1-2 minuty wystarczą.

 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES