Aliganza Fashion Agency zakończyła właśnie prace nad projektem, którym chce podzielić się z szerszą publicznością. To eksperckie opracowanie dotyczące aktualnych i przyszłych zachowań konsumenckich oraz zmian, jakie czekają w dobie postCOVID-19 branże fashion i beauty – szczególnie w zakresie komunikacji.
Prognoza została przygotowana w oparciu o rozmowy z ekspertami z wielu obszarów ogólnie pojętego sektora lifestyle, którzy patrzą na przyszłość z rożnych perspektyw. Wśród ekspertów biorących udział w projekcie znaleźli się: Anna Jurgaś, Katarzyna Sokołowska, Tomasz Czarnecki (Local Heroes), Karolina Kuklińska-Kosowicz (YOPE), nasza founderka Urszula Wiszowata (Fashionbiznes.pl), Rafał Gruszkiewicz (Reserved), Magdalena Domaciuk (H&M), dr inż. Marzanna Lesiakowska-Jabłońska (VIAMODA), Julia Izmałkowa (IZMAŁKOWA), Kasia Gola (GeekGoesChic.Co), Michał Michalski (newonce.media), duet MMC – Ilona Majer i Rafał Michalak, Kara Becker (dziennikarka), Maja Chitro (dziennikarka mody i kultury).
Zanim jednak przejdziemy do rzeczy, przedstawiamy Wam kilka obszarów, które komentują eksperci. Czy możemy mówić o nowej erze w komunikacji w modzie, czy zwrócimy się w kierunku zrównoważonego rozwoju lub wręcz przeciwnie, czy magazyny i prasa mają jeszcze sens, co z tymi influencerami? Na te i inne zagadnienia odpowiedzi znajdziecie w e-book.
Nowa era w komunikacji?
Większość zaproszonych przez Aliganże do ebooka ekspertów uważa, że wraz z nadejściem pandemii rozpoczęła się nowa era komunikacji mody. Oczywiście ta Nowa Era nie jest czymś całkowicie nowym – jeszcze przed COVID-19 mogliśmy zauważyć jak pewne trendy (początkowo zauważalne wyłącznie wśród środowisk niszowych) małymi, ale zdecydowanymi krokami przebijały się i docierały do coraz szerszego grona konsumentów. Mowa o zrównoważonej modzie, odejściu od masowego konsumpcjonizmu oraz wspieraniu lokalnych marek, które oprócz dobrej jakości produktów oferują swoim klientom także konkretne wartości i historię, z jakimi mogą się utożsamiać. A tego w ostatnich latach brakowało markom masowym.
Bliżej natury?
CSR to działania firm, które polegają na dobrowolnym uwzględnianiu interesów społecznych i aspektów środowiskowych w swoich strategiach. Właśnie podczas pandemii zostały docenione aktywności marek koncentrujące się na wspieraniu walki z koronawirusem.
Co na ten temat sądzą nasi eksperci? W społeczeństwie wyzwoliła się solidarność i firmy włączające się w pomoc dla służby zdrowia i obywateli zyskały na swoim wizerunku. Trzeba jednak podkreślić, że ci, którzy zrobili to jako pierwsi i na dużą skalę (ale przede wszystkim skoncentrowali się na bezinteresownej pomocy, a nie na próbie ugrania korzyści dla siebie w tej sytuacji) zdecydowanie wygrali. Dzięki swoim działaniom zdobyli nowych klientów. Można więc śmiało stwierdzić, że wrażliwość i emocje są bardzo istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych konsumentów.
Czy prasa przetrwa ten kryzys?
Nie jest tajemnicą, że magazyny modowe od dawna zmagają się z kryzysem. Łatwość, szybkość i dostępność „na już” treści w Internecie sprawiła, że niejeden odbiorca przeniósł całą swoją uwagę właśnie na digital, całkowicie zapominając o prasie. Skutkiem tego procesu była transformacja ówczesnego systemu i połączenie wydań online z papierowymi, ustanawiające komunikacyjną spójność między obiema redakcjami. Jednak i to przestało już wystarczać, bo użytkownicy zaczęli na stałe „odpływać” do świata wirtualnego, gdzie mogą odnaleźć w zasadzie wszystko, czego potrzebują. Powyższe brzmi zatem jak wyrok dla prasy, szczególnie biorąc pod uwagę kryzys związany z pandemią koronawirusa, kiedy to odbiorcy niemal całkowicie przenieśli swoje życie do świata on-line.
Tematyka dotyka zarówno przyszłości marek w szeroko rozumianej branży fashion, jak i ich działań komunikacyjnych oraz strategicznych po przejściu pandemii koronawirusa. Projekt powstał po to, by obecnym na rynku markom pomóc poznać opinie ekspertów dotyczące zmian zachodzących obecnie w branży. Jakie działania warto wdrożyć natychmiast, z czym można się wstrzymać, a na co szczególnie uważać? Jaki będzie konsument przyszłości? Jak budować dziś silną markę?
Ebooka można otrzymać za darmo zapisując się do newslettera na stronie www.aliganza.pl. Dodatkowo, poszczególne wywiady będzie można przeczytać także w seriach na blogu agencji.