Primark w Polsce: znamy datę otwarcia pierwszego sklepu w Galerii Młociny

231
mat. prasowe

Długo wyczekiwane otwarcie pierwszego salonu Primarka już 20 sierpnia. Irlandzki gigant fast fashion na swoją pierwszą lokalizację w Polsce wybrał warszawską Galerię Młociny. 

O wejściu irlandzkiej sieci na polski rynek spekulowano od niemal dwóch lat. W ramach ekspansji na rynki Europy Środkowo-Wchodniej, znany z najniższych cen ubrań i akcesoriów Primark, miał oficjalnie pojawić się w Warszawie już kilka miesięcy temu. Pandemia jednak skutecznie pokrzyżowała te plany, stawiając otwarcie salonu pod znakiem zapytania.  Dziś jednak rozwiano wszelkie spekulacje i potwierdzono oficjalną datę wejścia sieci na polski rynek – drzwi pierwszego salonu Primark otworzą się w czwartek 20 sierpnia o godz. 10 w Galerii Młociny.

>>> Przeczytaj również: Primark otworzy pierwsze sklepy w Polsce. Czy wywoła rewolucję na rynku odzieżowym?

Nowoczesne rozwiązania, nowe miejsca pracy

Warszawski sklep, który stworzył 250 miejsc pracy, zajmuje 3 660 mkw. powierzchni handlowej na dwóch piętrach. W salonie znajdziemy zarówno asortyment damski, męski, dziecięcy, w tym obuwie, akcesoria, bieliznę czy wyposażenie domu. Irlandzka marka deklaruje, że klienci będą mogli kupić także produkty wykonane z materiałów pozyskiwanych w zrównoważony, w tym organicznych oraz pochodzących z recyclingu. 

Projekt oraz układ salonu powstały w oparciu o najnowszy, nowoczesny koncept sklepów Primark. W sklepie dla klientów przygotowano 30 kas oraz m.in. dostęp do bezpłatnego Wi-Fi, co zapewni przyjemne i wygodne zakupy.

Bardzo cieszymy się z otwarcia naszego pierwszego sklepu w Warszawie. Primark jest już dobrze znaną marką w Polsce, dlatego tym bardziej cieszy nas możliwość zaoferowania klientom z Warszawy i regionu “niesamowitej mody w niesamowitych cenach” oraz to, że staniemy się częścią lokalnej społeczności warszawskiej. Polska jest ważnym rynkiem dla sieci Primark i stanowi kolejny kamień milowy w naszej ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej – komentuje Maciej Podwojski, sales and operations manager w Primark Polska.

Ekspansja na europejskie rynki

Polska nie jest jedynym krajem, w którym irlandzka sieciówka planuje otwarcie kolejnych salonów. W ramach ekspansji na rynek Europy Środkowo-Wschodniej, Primark w ubiegłym roku otworzył pierwszy salon w Słowenii. Kolejne otwarcie planowane jest jeszcze przed końcem tego roku w czeskiej Pradze. Za dwa lata Primark planuje pojawić się również na Słowacji.

Primark w Polsce: gdzie drugi salon?

Co z kolejnymi otwarciami w Polsce? Choć długo sugerowano, że tuż po Warszawie, Primark zawita również w Krakowie, to drugi salon sieci ma otworzyć się w poznańskiej galerii Posnania. Jak podkreślają przedstawiciele marki, dalsza ekspansja będzie zależeć od tego, jak sieć zostanie przyjęta na polskim rynku. Zaznaczmy, że sukces na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej mógłby znacznie podreperować budżet irlandzkiego giganta, który w czasie pandemii – w wyniku tymczasowego zamknięcia wszystkich swoich salonów – stracił 650 ml funtów miesięcznie

>>> Przeczytaj również: Michael Kors – luksus wart kontenera. Niesprzedane w polskim salonie torebki pocięto i wyrzucono do śmieci?