noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Primark rozszerza program pozyskiwania bawełny ze zrównoważonych upraw

REKLAMA
noSlotData

Primark zamierza poszerzyć swój program Sustainable Cotton o 20 tysięcy pakistańskich rolników. Brytyjska sieciówka zrobiła kolejny krok w stronę pozyskiwania bawełny w bardziej zrównoważony sposób.

Primark rozpoczął współpracę z rolnikami z północnych Indii w 2013 roku, a rok temu – sprzedaż kolekcji piżam z ekologicznej bawełny. W ciągu tego roku sieciówka sprzedała ponad 4 miliony par piżam. Zachęciło ją to do pracy nad poszerzeniem oferty o inne części garderoby z ekologicznej bawełny.

źródło: uk.news.yahoo.com

Poszerzeniu ulegnie też program Sustainable Cotton. Ma on na celu zmniejszenie negatywnego wpływu produkcji bawełny na środowisko i poprawę warunków życia rolników. Do tej pory ze szkoleń w jego ramach skorzystało ponad 6 tysięcy indyjskich hodowców bawełny. Według badań Primarka koszty produkcji surowca w tych gospodarstwach zmniejszyły się o 19%, zużycie nawozów chemicznych o 40%, a zużycie wody – o 10%.

Kolejny etap programu obejmie ponad 20 tysięcy rolników z Pakistanu. To kluczowy kraj, jeśli chodzi o zaopatrywanie przemysłu odzieżowego w bawełnę. Przez następne 5 lat rolnicy wezmą udział w szkoleniach, podczas których dowiedzą się, jak uprawiać bawełnę w bardziej zrównoważony sposób. W realizacji programu Primark będą wspierać eksperci z Cotton Connect i lokalnego Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rozwoju Gospodarczego.

Brytyjska sieciówka zrobiła kolejny krok w stronę zrównoważonego rozwoju. Primark jest już członkiem Koalicji Zrównoważonej Odzieży (SAC) i grupy Zero Discharge of Hazardous Chemicals. Na początku tego roku na stronie internetowej marki pojawiła się mapa sourcingowa, która obejmuje wszystkie fabryki, dostawców i pracowników z 31 krajów.

>>> Przeczytaj również: Inicjatywa PETA daje rezultaty – fermy moheru mogą stracić nawet 117 milionów dolarów

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES