Grupa Monnari podsumowała wyniki za 2023 rok. Przychody polskiego producenta odzieży damskiej szacowane są na 302 mln złotych. Oznacza to 7,3 wzrost rdr.
Przeczytaj również: Jedna z najpopularniejszych polskich marek odzieżowych trafi w ręce spółki Greenpoint
Zgodnie z komunikatem grupy, przychody w IV kwartale były o 0,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i wyniosły 91,9 mln zł. Wstępne wyniki za rok 2023 wskazują na 302 mln złotych przychodu, czyli wzrost 7,3 proc. rdr.
Rok 2023 Grupa zakończyła sprzedażą w 218 salonach sprzedaży wobec 236 salonów na koniec 2022 r. dla marek Monnari (184 salony), franczyza Monnari (19 salonów) i Femestage (15 salonów). 6 proc. Spadkowi uległa powierzchnia handlowa sieci, która wyniosła na koniec roku ok. 46,5 tys. m kw. (49,5 tys. m kw. w 2022 r.).
Prezes Monari Trade S.A. Mirosław Misztal w swojej niedawnej wypowiedzi zwrócił uwagę na rosnące koszty działalności, będące aktualnie największym wyzwaniem spółki. Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc. „To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – podkreślił.
Grupa Monnari Trade działa na rynku od 2000 roku, a historia marki Monnari sięga roku 1998. Na GPW spółka notowana jest od 2006 roku.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Najbardziej prestiżowe dzielnice Warszawy