“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy.
W tym tygodniu podsumowujemy najnowsze współprace polskich marek odzieżowych, ujawniamy newsy ze świata biznesu modowego, przybliżamy nowy na rynku “Vogue Leaders” oraz ujawniamy, dlaczego wkrótce może zalać nas kolejna fala “chińszczyzny”.
>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<
MARTYNA WOJCIECHOWSKA STWORZYŁA KOLEKCJĘ KAPSUŁOWĄ Z MARKĄ MUUV.
Mijający tydzień przyniósł wiele głośnych współprac polskich marek odzieżowych. Pierwszą z nich, o której nie sposób nie wspomnieć jest wspólna kolekcja stworzona przez MUUV. apparel wspólnie z Martyną Wojciechowską. Warto zaznaczyć, że część zysku ze sprzedaży przeznaczona jest na fundację UNAWEZA, która wspiera kobiety w Polsce i na świecie.
Za polskim brandem MUUV., produkującym minimalistyczne, basic’owe ubrania, stoją dwie zwykłe dziewczyny, Malina i Kaja, które mimo ugruntowanej już pozycji marki, ciągle kierują się marzeniami. ”I co tu dużo mówić, współpraca MUUV. by Martyna to dla nas realizacja jednego z nich. Dla wielu, Martyna Wojciechowska to prezenterka, podróżniczka, dziennikarka i aktywistka. Dla nas, to autorytet – kobieta, która ROBI RZECZY. Działa naprawdę, a nie tylko o działaniu mówi.”, wyjaśniają Kaja i Malina. To przecież dla niej ‘niemożliwe nie istnieje’ – a pod tym stwierdzeniem projektantki podpisują się bez zająknięcia. Również logotypem swojej marki.
Co znajdziemy w kolekcji? Jak określiły twórczynie – to ubrania, które bez namysłu wrzucasz do plecaka, wyjmujesz w dowolnym miejscu świecie, zakładasz i wyglądasz. Bluza i spodnie dresowe, kombinezon, spódnica, parka, koszula, dwa golfy, t-shirt i koszulka, wszystkie te elementy kolekcji można założyć na każdą okazję.
Zobaczcie koniecznie nową kolekcję kapsułową MUUV., która została znakomicie uchwycona w obiektywie Doroty Szulc. Galeria czeka na Was na Fashion Biznes.
VICHER I AGNIESZKA WOŹNIAK-STARAK ZAPROJEKTOWAŁY KOLEKCJĘ KAPSUŁOWĄ ZOCHA
Drugą, godną uwagi współpracą jest kolekcja kapsułowa “Zocha” stworzona przez duet VICHER wraz z Agnieszką Woźniak-Starak.
„Konieczna jest, co tu dużo mówić, rebelia. Rebelia pojęć. Przynajmniej rebelia matek całego globu, w ogóle kobiet!” – te słowa wybitnej artystki 20-lecia międzywojennego Zofii Stryjeńskiej, jej życie i twórczość stały się dla duetu VICHER punktem wyjścia, by razem z Agnieszką Woźniak-Starak stworzyć wyjątkową kolekcję ZOCHA.
– Agnieszka jest dla nas muzą, to współczesna bogini, obdarzyła nas zaufaniem i to było bardzo ważne w trakcie tej współpracy – podkreśliły siostry Inez i Katarzyna, projektantki VICHER.
– Ta kolekcja odzwierciedla moje pasje, to co lubię w modzie i sztuce. Są tu elementy inspirowane Podhalem, jest klimat lat 70., okresu który dla mnie jest najpiękniejszy w historii mody, są dzwony, długie, kolorowe sukienki, tuniki; jest wariacja na temat stroju do jazdy konnej – luźne bryczesy i marynarka. Są piękne kolory, a ja potrzebuję ich w życiu – mówi o projektach Agnieszka Woźniak-Starak.
Koniecznie sprawdźcie efekty tej współpracy!
“VOGUE LEADERS” – WYDANIE SPECJALNE “VOGUE POLSKA” JUŻ W SPRZEDAŻY
Do sprzedaży trafiło właśnie wydanie specjalne magazynu “Vogue Polska”. Dostępne będzie w sprzedaży przez 3 miesiące. „Vogue Leaders” powstał z inspiracji wydawcy magazynu, Kasi Jordan-Kulczyk.
“Vogue Leaders” przybliża m.in. sylwetkę adwokatki i współzałożycielki Wolnych Sądów Sylwii Grzegorczyk-Abram. W najnowszym wydaniu znalazły się również rozmowy z takimi postaciami jak współzałożyciel Klarny, aktualnie numer 1444 na liście najbogatszych ludzi świata Sebastian Siemiątkowski, specjalistka od e-commerce Dagmara Brzezińska, aktor Andrzej Seweryn czy dziennikarz i autor książki „Rewolta”, Nadav Eyal, autor bestsellerowej, a także Joanna Przetakiewicz.
Trzeba przyznać, że całość zapowiada się interesująco. Po więcej szczegółów na temat “Vogue Leaders” zapraszamy na nasz Instagram.
GWIAZDA SQUID GAME NOWĄ AMBASADORKĄ LOUIS VUITTON
Świat pokochał Hoyeon Jung. Koreanka została właśnie najnowszą globalną ambasadorką marki Louis Vuitton (to kolejna gwiazda z Korei Południowej, którą zatrudnił francuski potentat mody. Louis Vuitton współpracuje także ze słynną grupą k-popową BTS). Swoją popularność Jung zawdzięcza udziałowi w nowym serialu Neflixa “Squid Game” zagrała numer 067. Warto podkreślić, że seria jest pierwszym koreańskim dramatem, który znalazł się w pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów telewizyjnych Netflix na całym świecie.
Znakomita passa Jung trwa – tuż po występie w “Squid Game” stała się aktorką z największą liczbą „obserwujących” w serwisie Instagram. Jej profil śledzi obecnie 16,1 mln osób. Przed premierą serialu Netflixa Jung zgromadziła 400 tys. fanów.
Więcej na temat Hoyeon Jung przeczytacie na naszym Instagramie.
Co słychać w biznesie mody?
NIKE NAJCHĘTNIEJ KUPOWANĄ MARKĄ SPORTOWĄ 2021!
Najnowsze badania Surprizeshop nie zaskoczyły! Rozpoczęta w zeszłym roku moda na odzież sportową wpłynęła znacznie na nasze tendencje zakupowe. Wyszukiwanie frazy sportswear wzrosło aż o 250%. Marki sportowe przeżywają jeden z najlepszych okresów sprzedażowych, także jeśli chodzi o zakupy z drugiej ręki! Na czele zestawienia najchętniej kupowanych, używanych towarów stanął Nike.
Moda na odsprzedaż używanych produktów rośnie w siłę, co jest wyjątkowo dobrą informacją dla naszego środowiska. Marki sportowe z drugiej ręki są dostępne na największych platformach zakupowych. Wśród nich od lat na pierwszym miejscu znajduje się eBay, na którym aktualnie można odnaleźć ponad 1,9 miliona ofert sprzedaży odzieży sportowej. Powoli po piętach depcze mu Depop – najpopularniejsza platforma odsprzedaży pośród Gen Z. Znajduje się tam aktualnie około 1,7 milion ofert, jednakże większość z nich stanowią produkty Nike.
Więcej na temat popularności Nike wśród produktów z drugiej ręki przeczytacie na Fashion Biznes.
ADIDAS URUCHAMIA RESALE
Nawiązując do tematu odsprzedaży, mamy dla Was kolejny świetny news. Adidas to kolejna marka, która decyduje się rozwijać szeroko rozumianą odsprzedaż własnych dóbr. Wraz z nową inicjatywą sportowy gigant dołączył do ciągle poszerzającego się grona marek prowadzących resale. – poczynając od Levi’s i Trove, aż po dom mody Gucci.
Do pomocy wprowadzenia nowego programu resale, gigant sportowy połączył swoje siły z platformą ThredUp – sklepem online do sprzedaży używanych towarów.
Korzystający będą mogli odesłać swoje ubrania, obuwie, akcesoria w celu odsprzedania ich, przekazania, lub ponownego wykorzystania. Pomoże im w tym aplikacja lojalnościowa Adidas’ Creators Club.
Więcej szczegółów na ten temat przeczytacie na Fashion Biznes.
GRUPA CCC PODSUMOWUJE II KWARTAŁ 2021: REKORDOWO WYSOKIE PRZYCHODY I EKSPANSJA MIĘDZYNARODOWA
Takich wyników sprzedażowych pozazdrości niejeden detalista. Grupa CCC zamknęła właśnie drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN (+41% rdr). Blisko połowę tej kwoty (43%) stanowi przychód z kanałów e-commerce.
Dobre wyniki Spółki to zasługa wysokiej sprzedaży wszystkich szyldów Grupy, zarówno w kanałach offline, jak i online. Dynamicznie rozwija się również najmłodszy koncept Spółki – HalfPrice. W zaledwie pięć miesięcy w off-pricowym segmencie powstała sieć 30 sklepów w Polsce, Czechach, Austrii i na Węgrzech.
Dokładna analiza II kwartału w wykonaniu Grupy CCC już na Fashion Biznes.
Przeczytaliśmy w sieci
UOKiK WEŹMIE POD LUPĘ VINTED
Przyznajmy szczerze, zakupy na Vinted znacznie ułatwiły podejście wielu z nas do zakupów z drugiej ręki oraz pozwoliły bez trudu pozbyć się nadmiaru ubrań z szafy. Wydawałoby się – szybko, bezproblemowo i przede wszystkim bezpiecznie. Jednak UOKiK ma pewne wątpliwości odnośnie funkcjonowania najpopularniejszej platformy zakupowej i w związku z tym wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki – podaje Business Insider Polska.
Zarzuty dotyczą niejasnych zasad sprzedaży na platformie – braku ważnych informacji dla konsumentów, dzięki którym mogliby oni uniknąć niekorzystnych dla siebie finansowo decyzji – podał w środę Urząd.
Użytkownicy skarżą się, że serwis blokuje im pozyskane ze sprzedaży środki, domagając się skanów dokumentów. Dodatkowo w serwisie domyślnie ustawiona jest płatna opcja zakupu z Ochroną Kupującego. UOKiK zarzuca portalowi brak jasnej, jednoznacznej informacji udzielonej we właściwym czasie.
Więcej na ten temat przeczytacie na Business Insider Polska.
PACZKI Z ALIEXPRESS W TRZY DNI?
Czy czeka nas zalew kolejnych towarów z Chin? Sądząc po ogromnej aktywności naszych rodaków na Aliexpress – wiele na to wskazuje, szczególnie, że już wkrótce będą one na wyciągnięcie ręki. Wszystko dzięki temu, że chiński gigant e-commerce postanowił zainwestować … w Polsce. Jak informują Wirtualne Media, AliExpress niebawem otworzy niedaleko Łodzi swoje pierwsze centrum logistyczne, z którego chce obsługiwać także klientów z sąsiednich krajów. Koncern zapowiada, że wszystkie zakupy w kraju będą dostarczane w ciągu trzech dni, a niektóre w największych miastach dotrą już następnego dnia po zamówieniu.
Centrum logistyczne AliExpress niedaleko Łodzi ma powierzchnię 10 tys. metrów kwadratowych, ma rozpocząć działalność przed Dniem Singla świętowanym na platformie 11 listopada. Obiekt ma służyć jako centrum realizacji dla sprzedawców współpracujących z AliExpress. Będą z niego wysyłane zamówienia na terenie Polski, a także do sąsiednich krajów: Czech, Austrii, Słowacji i Niemiec.
Cała inwestycja oraz planowany czas dostawy (przy aktualnych kilku tygodniach) wydają się imponujące. Tylko czy kolejne produkty z Chin są potrzebne nam i naszemu środowisku? Po więcej szczegółów, odsyłamy Was na portal Wirtualne Media.