“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!
>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<
NOWA DYREKTORKA GENERALNA CHANEL
Chanel mianowała Leenę Nair nową dyrektorką generalną marki. Wcześniej tytuł CEO posiadał współwłaściciel Chanel, Alain Wertheimer, który zostanie nowym globalnym prezesem wykonawczym Chanel.
Nair dołącza do rodziny Chanel, odchodząc z firmy Unilever, w której przez 30-lat budowała swoją karierę. Zdaniem marki Chanel, Nair „zbudowała globalną reputację postępowego i skoncentrowanego na ludziach przywództwa, wywierającego znaczący wpływ na biznes”. Leena obejmie stanowisko pod koniec stycznia 2022 r.
JAK MARKI LUKSUSOWE WYKORZYSTUJĄ PRZESTRZEŃ MIEJSKĄ W NOWYM JORKU?
Marki wychodzą poza swoje z reguły puste butiki, w których wciąż panuje presja zakupu i otwierają się na nowe w poszukiwaniu potencjalnych klientów. Sprawdzamy, jak w Nowym Jorku promują się m.in. Chanel, Tiffany & Co. i Christian Louboutin.
Zapraszamy do artykułu Ismeny Dąbrowskiej – dziennikarki z wieloletnim doświadczeniem, współpracującej z m.in. papierowymi i internetowymi wydaniami magazynów Vogue i Glamour oraz byłej redaktor prowadzącej Glamour.pl i HarpersBazaar.pl. Obecnie zamieszkującej Nowy Jork.
PODSUMOWANIE 2021 ROKU
Grudzień to dokonały czas na podsumowania. Jakie zmiany w świecie mody przyniósł rok 2021?
“To był przede wszystkim rok kobiet w Polsce, także w branży odzieżowej. Kolejnym ważnym obszarem jest konsolidacja branży i akwizycje, zmiany zachodzące na rynku wydawniczym oraz te w obszarze ekologii. W kolejnym roku myślę nadal będzie towarzyszyć nam niepewność, ale powinniśmy obserwować dalszy wzrost ecommerce i rozwój technologii w modzie” – podsumowuje Ula Wiszowata, założycielka Fashion Biznes.
Rafał Reif i Ula Wiszowata podsumowali najważniejsze zagadnienia ostatnich 12 miesięcy. O sile kobiet, drugim obiegu, zmianach pod kątem ekologii, cyfryzacji, nowych technologii i nie tylko przeczytacie na blogu lub przesłuchacie na Spotify.
NIKE KUPUJE STUDIO KREACJI METAVERSE RTFKT
Gigant odzieży sportowej Nike, poinformował o zakupie RTFKT, firmy założonej w 2020 roku, która tworzy produkty cyfrowe w metawersum. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
„Zakup RTFKT jest kolejnym krokiem, który przyspieszy cyfrową transformację Nike” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny John Donahoe.
W ostatnich miesiącach Nike planowało swoją cyfrową przyszłość. Pod koniec października Nike złożył aż siedem wniosków w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych USA, aby chronić swoje znaki w „wirtualnych towarach” i powiązanych usługach. W listopadzie obuwniczy gigant zadebiutował z Nikeland w metawersum, współpracując z platformą gier wideo Roblox.
CHLOÉ ŚWIĘTUJE 75-LECIE DZIAŁALNOŚCI UNICEF
UNICEF świetuje 75. rocznicę działalności organizacji. Z tej okazji marka Chloé, we współpracy z UNICEF tworzy ekskluzywną kolekcję kapsułową.
Wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu kolekcja składa się z białego t-shirtu i bluzy z logo UNICEF. Całość dochodów z kolekcji, zostanie przekazanych na rzecz inicjatywy Girls Forward założonej przez markę Chloé w 2019 roku, która wspiera program równości płci wraz z UNICEF.
Co słychać w biznesie mody?
INPOST I MODIVO TESTUJĄ OPAKOWANIA WIELOKROTNEGO UŻYTKU
InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – wraz z MODIVO, modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC wprowadza test ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania. Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu.
– Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów® InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
To już kolejny pomysł InPostu, która wpłynąć na kwestię ekologii. Czas pokaże, czy faktycznie przyjmie się wśród Polaków. Warto jednak zaznaczyć, że tak mały wysiłek, jak zwrot opakowania do paczkomatu, może mieć duże znaczenie dla środowiska. Być może będzie to kolejna ważna zmiana w rozwoju handlu e-commerce. Trzymamy kciuki i gratulujemy inicjatywy!
Więcej szczegółów projektu poznacie na Fashion Biznes.
RAPORT SANTANDER CONSUMER BANK: ZWROTY ZMORĄ E-HANDLU. NAJCZĘŚCIEJ ODSYŁAMY UBRANIA, OBUWIE I ELEKTRONIKĘ
Według danych zebranych przez Santander Consumer Bank w najnowszym raporcie z serii Polaków Portfel Własny „Polacy na e-zakupach 2021” 56 proc. z nas zdarzyło się zwrócić rzecz zamówioną przez internet. Polacy najczęściej odsyłają ubrania i obuwie, na kolejnym miejscu znalazła się elektronika. Najczęściej okazuje się, że winne temu są złe wymiary produktu, jednak co ósmy badany zadeklarował, że otrzymany towar dotarł uszkodzony lub był niezgodny z opisem widniejącym na stronie sklepu.
Zakupowe preferencje Polaków ujawnia raport przygotowany przez Santander Consumer Bank.
Przeczytaliśmy w sieci
DLACZEGO WYBRAĆ DOSTAWĘ DO PUNKTU ODBIORU?
Jak tam prezenty na święta? – pyta Jagna Niedzielska. Pewnie część z Was poszukuje ich i planuje zamówić przez internet, dlatego w swoim najnowszym poście wyjaśnia, co należy wiedzieć o paczkomatach i punkach odbioru.
Czy wiecie, że w okresie świątecznym ilość paczek wzrasta na maksa? Przykładowo z 16 na 17 grudnia w 2019r. Do jednej z największych sortowni paczek w Polsce dostarczono ok. 2 mln przesyłek! Wybór dostawy do punktu odbioru oznacza, że część paczek kurier dowiezie w jedno miejsce. Tym samym rozwiezie je szybciej i nie będzie musiał robić dodatkowych kilometrów, więc zmniejsza się emisja CO2.
Doskonały temat do przemyślenia w trakcie świętecznego szaleństwa zakupów i nie tylko. Polecamy!
Lektura na weekend
BIŻUTERIA Z… MLEKA MATKI LUB DZIECIĘCEJ PĘPOWINY – ZBYTECZNA EKSTRAWAGANCJA CZY CIEKAWA PAMIĄTKA NA PRZYSZŁOŚĆ?
Wydawałoby się, że w kwestii biżuterii wymyślono już wszystko – od zastosowania metali i cennych kruszców, przez sięgnięcie po kryształy czy szlachetne kamienie, aż po użycie plastiku, skóry czy drewna. Ale – jak to zwykle – kiedy sądzić by można, że już nic nie zaskoczy, pojawia się firma, która proponuje biżuterię wykonywaną m.in. z … mleka matki, pępowiny czy włosów dziecka.
Brzmi dość kontrowersyjnie i z początku trudno sobie to w ogóle wyobrazić, a jednak okazuje się, że zainteresowanie tematem jest naprawdę spore i choć marka powstała i działa w Polsce, zamówienia spływają z całej Europy! Aha… jeśli informacja o pępowinie i mleku wywołała w Was lekki szok i niedowierzanie, musicie wiedzieć, że to jeszcze nie wszystko… Poznajcie markę Milkies.