noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

PODSUMOWANIE TYGODNIA

REKLAMA
noSlotData

Miniony tydzień dostarczył nam wielu wrażeń: swoje kolekcje pokazali Michał Szulc i duet Bizuu, zakończyły się targi mody męskiej Pitti Uomo i kolejny dyrektor kreatywny postanowił odejść ze stanowiska. Louis Vuitton zaskakuje z kolei wiadomością o rozszerzeniu oferty marki o perfumy, a Christophe Lemaire zostaje nowym dyrektorem artystycznym marki Uniqlo. Co jeszcze?

Polska marka KAASKAS została wybrana do udziału w programie FUTURE OF FASHION przez Not Just A Label, największą platformę młodych projektantów oraz Who’s Next – najbardziej prestiżowe targi młodych marek modowych w Paryżu.

Z kolei giełda przeżywa napływ kolejnej fali globalnej histerii związanej z Brexitem oraz decyzją banków centralnych USA i Japonii. Warszawski parkiet należał do najsłabszych rynków, a jego główne indeksy wyznaczyły najniższe poziomy od stycznia.

Przypominamy o ostatnim wydarzeniu Geek Goes Chic w tym sezonie. Będzie mowa o Mobile Fashion. Dziś upływa ostatni dzień zapisów. Szczegóły wydarzenia: tutaj.

Michał Szulc Galene jesień-zima 2016/17

W poniedziałek, 13 czerwca w przestrzeni warszawskiego teatru IMKA odbył się pokaz kolekcji Michała Szulca na sezon jesień-zima 2016/17. GALENE to koncepcyjne nawiązanie do stylu polskiej ulicy z przełomu lat 70. i 80. Projektant po raz kolejny postawił na oryginalne, wysmakowane konstrukcje, a także – co w świecie mody jest rzadkością – dobrze znane tkaniny, z których korzystał już w pracy nad poprzednimi kolekcjami. Całkowitą nowością i dużym zaskoczeniem było użycie pereł i korali. To pierwsza propozycja Szulca z tak dużą ilością biżuteryjnych elementów.

Bizuu i Cartoon Network prezentują Atomówki

W ATM Studio w Warszawie w środowy wieczór odbyła się prawdziwa eksplozja kolorów. A to wszystko dzięki Blance Jordan i Zuzannie Wachowiak, projektantkom Bizuu. Kolekcję na sezon jesień-zima 2016 zdominowały etniczne akcenty i stylistyczny eklektyzm.  Wszystko w stylu retro. Druga część pokazu skierowana była do młodszych odbiorców. Zainspirowana kultowym serialem kolekcja Atomówki powstała w efekcie współpracy marki Bizuu z Turner Broadcasting System, właścicielem Cartoon Network.
Czytaj dalej…

Co powinieneś wiedzieć o męskim świecie targów Pitti Uomo

Poprzednie edycje i goście specjalni, tacy jak: Jeremy Scott i Moschino czy Hood by Air, sprawili, że event urósł do rangi najważniejszych w branży mody męskiej. Pitti Uomo z targów branżowych przerodził się w wydarzenie, na którym każdy męski fashionista po prostu musi być. A co wyjątkowego wydarzyło się w tym sezonie? Wystawa „Visions of Fashion”, pokaz prezentację najnowszej kolekcji Comme des Garçons oraz moskiewskiego artysty, Gosha Rubchinskiy’ego oraz Rafa Simonsa. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj.

Wielki powrót Rafa Simonsa we Florencji

Pokaz rozpoczął kawałek z gry komputerowej King Arthur. Fotografie widoczne na projektach są ukłonem w kierunku artysty Roberta Mapplethorpe’a, który pokazywał swoje prace między innymi w muzeum Guggenheim. Simons mógł wybrać fotografie z całego archiwum udostępnionego przez Roberta. Kolekcję obejrzysz tutaj.

Charytatywna kolaboracja LOCAL HEROES x GRL PWR!

LOCAL HEROES x GRL PWR / mat. prasowe
LOCAL HEROES x GRL PWR / mat. prasowe

GRLPWR Gang razem z Local Heroes zaprojektowali specjalną kolekcję ubrań, której premiera odbędzie 15 czerwca. Połowa dochodów ze sprzedaży kolekcji zostanie przekazana na rzecz fundacji Feminoteka. W kolekcji znajdują się znane wszystkim fanom marki Local Heroes pastele oraz hasła. Inspiracją były dziewczyny z kolektywu GRL PWR Gang – czyli takie, które czują się dobrze we własnej skórze i wspierają się nawzajem. Kolekcja będzie dostępna wyłącznie na stronie Local Heroes.

Rag&Bone traci jednego z szefów

Projektanci: Marcus Wainwright i David Neville / fot. Neilson Barnard / Getty
Projektanci: Marcus Wainwright i David Neville / fot. Neilson Barnard / Getty

David Neville, połowa duetu Rag&Bone, po 14 latach postanawia opuścić stanowisko prezesa firmy. Jak cytuje portal „Business of Fashion” 10 lat temu David ukończył 30 lat. To był przełomowy moment w jego życiu: ożenił się, otworzył swoje pierwsze biuro. Teraz, kiedy kończy 40 lat jest gotowy na kolejne wyzwania. Marka pozostaje jednak w dobrych rękach. Odtąd będzie prowadził ją sam Marcus Wainwright, długoletni przyjaciel i partner biznesowy. Panowie znają się jeszcze z lat szkolnych. Pracowali ramię w ramię, a w ubiegłym roku Marcus został nominowany na stanowisko drugiego prezesa. David Neville pozostanie głównym udziałowcem firmy, zachowa także stanowisko w radzie nadzorczej.
Czytaj dalej…

Moda to biznes!

W ostatnich tygodniach coraz więcej uwagi poświęcamy biznesowi modowemu. Przygotowujemy autorskie raporty i analizy, które zgłębiają wiedzę i problemy branży. Polecamy!

Prasówka

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

Warto śledzić nas także na kanałach mediów społecznościowych:

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES