Peek & Cloppenburg (P&C), niemiecka sieć odzieżowa z ponad 100-letnią tradycją, analizuje opłacalność inwestycji, jaką byłoby przejęcie upadającej sieci Sinn, wybieranej przez szerokie grono konsumentów od 1850 roku. Warto jednak podkreślić, że P&C jeszcze niedawno samo zmagało się z poważnymi problemami finansowymi, które doprowadziły spółkę do restrukturyzacji. Dziś odzyskała ona dawną stabilność i zauważyła w przejęciu Sinn szansę na dalszy rozwój i umocnienie pozycji na rynku.
P&C na prostej. Historia dawnych problemów marki
W 2023 roku niemiecka sieć znalazła się na skraju bankructwa. Jej sytuacja finansowa zmusiła ją do złożenia wniosku o restrukturyzację. Trudności finansowe spółki wynikały głównie z wpływu pandemii COVID-19, która doprowadziła do spadku sprzedaży o 30 proc., a także z nieudanych inwestycji w rozwój e-commerce, które nie przyniosły oczekiwanych zysków.
Dodatkowo, rosnące koszty energii i zakłócenia w łańcuchach dostaw pogłębiły problemy finansowe P&C. Mimo kryzysu marka podjęła szybkie kroki restrukturyzacyjne – optymalizując koszty, redukując powierzchnię handlową oraz dostosowując ofertę do zmieniających się preferencji konsumentów. Te działania pozwoliły na odzyskanie stabilności finansowej, a P&C powróciło na ścieżkę wzrostu.
Nie tylko Zara zniknęła z Marszałkowskiej! Po tej znanej marce nie ma już śladu
Czy niemiecki gigant uratuje Sinn?
W obliczu trudnej sytuacji na rynku, Peek & Cloppenburg, mimo wcześniejszych problemów finansowych, dostrzega szansę w przejęciu bankrutującej sieci Sinn. Jak podaje portal dlahandlu, niemiecka marka złożyła już ofertę kupna, widząc w niej okazję do dalszej ekspansji i wzmocnienia pozycji na rynku mody. Transakcja jest kołem ratunkowym dla tonącej sieci Sinn, która w sierpniu 2024 roku złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości z samodzielnym zarządem nad majątkiem. W tej chwili żadna ze stron nie opublikowała szczegółów dotyczących potencjalnego przejęcia.
Historia sieci Sinn
Sieć Sinn, założona w 1850 roku w Niemczech, jest jednym z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych graczy na rynku odzieżowym w Europie. Przez dekady działalności zdobyła ona reputację dzięki oferowaniu wysokiej jakości odzieży. Sieć początkowo specjalizowała się w sprzedaży odzieży męskiej, stopniowo rozszerzając swój asortyment o ubrania dla kobiet i dzieci. W ciągu swojego długiego istnienia Sinn stał się symbolem niemieckiej elegancji, oferując modne, ale klasyczne kolekcje.
Popularna marka kosmetyczna znika z Polski. „Dziękujemy za wspólną przygodę”
Zdjęcie główne: mat. prasowy