Patagonia to prawdziwa królowa mody zrównoważonej. Amerykańska marka walczy o dobro środowiska od ponad 40 lat, a teraz pochwaliła się nową eko-inicjatywą: do sprzedaży trafiły właśnie torby i plecaki, do produkcji których użyto 10 milionów zużytych plastikowych butelek.
Klasyk z recyklingu
Patagonia to amerykańska firma z modą outdoorową, która od lat cieszy się dobrą sławą wśród konsumentów. Marka dba nie tylko o świetny design i jakość, ale także o dobro naszej planety.
Patagonia
Jedną z najpopularniejszych linii akcesoriów Patagonii jest Black Hole, czyli seria pojemnych toreb i plecaków podróżnych. Została ona właśnie odświeżona, lecz nie pod względem kolorystyki, czy wzornictwa. Od teraz bagaże Black Hole są szyte z materiału powstałego w wyniku recyklingu. Do jego produkcji wykorzystano 10 milionów zużytych plastikowych butelek.
Przypominamy, że w podobną stronę postanowił pójść też Adidas, który w 2019 roku sprzeda 11 milionów par butów z plastiku znalezionego na plażach.
Pionier mody zrównoważonej
Mająca swoją siedzibę w Kalifornii Patagonia to jedna z prekursorów mody zarówno zrównoważonej, jak i transparentnej. Znajduje się bowiem w czołówce 3 najbardziej transparentnych firm modowych świata. Marka jest znana z tego, że chętnie dzieli się w mediach szczegółowymi informacjami na temat produkcji swojej odzieży. Szuka uczciwych dostawców i chętnie dzieli się wiedzą z zakresu recyklingu. Chociaż boom na modę ekologiczną trwa właśnie teraz, to Patagonia pierwsze kroki w walce o dobro środowiska stawiała już 40 lat temu. Zaczynała od wspierania aktywistów.
W 2002 roku w Teksasie powstała organizacja non-profit o nazwie Organic Exchange, zajmująca się ekologicznym networkingiem. Praca organizacji polega na wyszukiwaniu producentów surowców (m.in. upraw bawełny organicznej), tkanin, firm transportowych etc., działających zgodnie z zasadami zrównoważonej produkcji. Patagonia była jednym z założycieli Organic Exchange, które funkcjonuje teraz pod nazwą The Textile Exchange.
Plany warte gratulacji
Patagonia może pochwalić się też swoim własnym laboratorium przetwórczym, w którym recyklinguje się starą odzież. Firma postawiła sobie także cel: w bliskiej przyszłości planuje produkować ubrania i akcesoria jedynie z materiałów z recyklingu. Aktualnie 69% całej kolekcji marki zostało uszyte z surowców wtórnych. Brawo!