REKLAMA

ANALIZA: Jak Parley wkroczyło w świat mody?

REKLAMA
REKLAMA

Jak Parley for the Oceans wkroczyło w świat mody i przewróciło go do góry nogami? Organizacja może poszczycić się współpracami z Adidasem, Stellą McCartney, Net-a-Porter czy G-Star Raw. A wszystko to, by zwiększyć świadomość w związku z ochroną środowiska i zdobyć fundusze na ratowanie oceanów.

Temat ochrony środowiska i zagrożeń płynących między innymi z używania plastiku jest obecnie jednym z najgorętszych. Tony plastikowych śmieci zalewają oceany i pobliskie plaże, mając tym samym przerażające konsekwencje zarówno dla wodnych organizmów, jak i nas samych. Światowa branża mody ma ogromną moc oddziaływania i tym samym może przyczynić się w walce o lepszy świat. Dlaczego więc by tej siły nie wykorzystać?

https://www.instagram.com/p/Bi9fLgkFqC1/?taken-by=parley.tv

Wspólna walka o czyste oceany

Organizacją, która z impetem wkroczyła w świat mody jest Parley for the Oceans. Założona w 2012 roku przez Cyrilla Guttscha ma na celu walkę z zanieczyszczeniami oceanów, uświadamianie o krytycznym stanie światowych wód oraz promowanie odpowiedniej postawy względem środowiska naturalnego. Jak możemy dostrzec na stronie organizacji, sama siebie określa jako inicjatywę łączącą kreatorów, myślicieli, twórców oraz liderów grup, by mówić zarówno o pięknie, jak i delikatności naszych oceanów. Wspólnie opracowane projekty mają służyć do ochrony nietrwałego ekosystemu i zapobiegać jego dalszej destrukcji.

Do tej pory organizacja ma na koncie współpracę z największymi światowymi markami, wśród których wymienić można między innymi Adidas, Stella McCartney, G-Star Raw czy portal Net-a-Porter. W działania organizacji zaangażowały się również znane osobistości ze świata mody, w tym topmodelka Anja Rubik. Liczba chętnych do współpracy z Parley wciąż rośnie w ogromnym tempie – każdy chce dołożyć swoją cegiełkę do tej niezwykle ważnej inicjatywy.

>>> Zobacz również: Anja Rubik w obronie oceanów. Projekt polskiej modelki z organizacją Parley

źródło: net-a-porter.com

Przyciągająca opcja w branży mody

Dlaczego spośród niezliczonej ilości organizacji non-profit, gwiazdy i największe firmy modowe wybierają właśnie Parley? Organizacja często podkreśla, że walka z zaśmieceniem oceanów to tylko część jej misji. Istotną, często podkreślaną kwestią, jest działanie na rzecz ludzkości. Przekonujący argument stanowi fakt, iż nie tylko życie morskie, ale i ludzkie, zależy od naprawiania szkód wyrządzonych środowisku. Parley podkreśla, że “co drugi oddech, jaki bierzemy, generowany jest przez oceany”, co oznacza, że ponad połowa tlenu w atmosferze jest wytwarzana przez fotosyntetyczne organizmy zamieszkujące ocean. Przesłanie jest proste – działając na korzyść oceanów, pomagamy sobie i przyszłym pokoleniom. Chęć do podjęcia współpracy z Parley powoduje również wyjątkowe podejście organizacji – Parley nie oskarża ani nie wini za zaistniałą sytuację, a działa i zachęca innych do wspólnego działania.

Powiązanie Parley ze światem mody potęguje fakt, że założyciel organizacji Cyrill Guttsch pracował niegdyś jako projektant dla takich marek jak BMW, Adidas czy Lufthansa. Po licznych konsultacjach z eko-działaczem Paulem Watsonem zdecydował się na założenie organizacji, na czele której stanął osobiście. W wyniku szerokich doświadczeń Guttscha, działania Parley uzupełniane są znakomitą komunikacją wizualną, co tym bardziej wzmacnia jej pozycję we współpracy z rynkiem mody.

Parley & Adidas

Marką, z którą Parley utrzymuje najdłuższą współpracę, (bo już od 3 lat) jest Adidas. Niemiecki koncern poprzez wykorzystanie potencjału sportu i mody, edukuje jak zmieniać świat, jak również prezentuje pomysły na ciekawe alternatywne rozwiązania, jakie można zastosować do ponownego wykorzystania odpadów. Najlepszym przykładem działań obu marek jest stworzenie serii obuwia UltraBOOST Parley. Do ich wyprodukowania zużyto 11 plastikowych butelek (zebranych z nadmorskich plaż), a dokładniej wytworzonych z nich specjalnych nici. Innowacyjne rozwiązanie podbiło serca miłośników ekologii i mody, dlatego nie dziwi fakt, że obuwie w ciągu roku rozeszło się w ponad milionie egzemplarzy.

https://www.instagram.com/p/BjFyDy3lrw8/?taken-by=parley.tv

Po ogromnym sukcesie w związku z wyprodukowaniem ekologicznego obuwia współpraca z Adidasem nabrała jeszcze większego tempa. Dosłownie – zaowocowała ona utworzeniem ruchu Run for the Oceans. Adidas stworzył ku temu platformę Runtastic, która daje każdemu z nas możliwość walki o lepszą i czystszą planetę. Każdy przebiegnięty kilometr wraz z aplikacją przekazuje 1 dolara na inicjatywę Parley Ocean Plastic Program, która na celu ma uświadomienie najmłodszym, jak ważna jest ochrona środowiska, a w szczególności wód morskich i oceanicznych.

Szereg działań podjętych z marką Adidas to oczywiście nie wszystko. Po solidną dawkę inspiracji i motywacji do działania warto zajrzeć na oficjalny portal organizacji Parley.

>>> Zobacz również: Prześwietlamy LPP: jak to jest z tym CSR-em?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES