Chanel to jedna z marek, które nie szczędzą wydatków na najlepszą jakość i rozmach. Najlepszym przykładem jest ponownie otwarty butik w Nowym Jorku. Największy w USA butik Chanel to niemal półtora hektara powierzchni i pięć pięter czystego luksusu.
Butik znajduje się na 57. Ulicy, pomiędzy Madison a Piątą Aleją. Został on oficjalnie otwarty w 1996 roku, a po dwudziestu latach działalności zamknięty, by przeprowadzić w nim generalny remont. Teraz francuska marka ponownie otworzyła swój flagowy sklep, który robi naprawdę imponujące wrażenie.
Remont największego butiku w Stanach Zjednoczonych trwał dwa lata. Za projekt wnętrza odpowiedzialny jest niezwykle popularny w świecie mody architekt, Peter Marino.
W przestrzeni butiku nie brakuje odniesień do historii domu mody Chanel, jak i samej Coco. We wnętrzu znajdziemy między innymi ogromną, ponad dwudziestometrową rzeźbę w kształcie perłowego naszyjnika Mademoiselle Chanel. Za jej stworzenie odpowiada francuski artysta Jean-Michel Othoniel.
Butik podzielony jest na odrębne działy, między innymi kolekcję ready-to-wear, akcesoria, kosmetyki Chanel Beauty oraz sekcję zapachów. Jedynie w tym butiku zakupić można ekskluzywny zapach Les Exclusifs de CHANEL 1957, skomponowany przez samego Olivera Pole, oficjalnego perfumiarza marki.
Wnętrze butiku momentami przypomina bardziej luksusowy nowojorski apartament, niż klasyczny butik. W szczególności piąte piętro, zaprojektowane specjalnie dla klientów VIP. Jego ściany dekorują cenne dzieła Roberta Mapplethorpe’a, Olafura Eliassona, Jenny Holzer, Petera Daytona i portret Chanel autorstwa Y.Z. Kami.
Z okazji ponownego otwarcia butiku, francuski dom mody wypuścił limitowaną kolekcje torebek i portfeli inspirowanych nowojorskimi motywami, a także limitowaną edycję zegarków z diamentem Code Coco. W specjalnej kolekcji znalazły się również dwie, jedyne w swoim rodzaju torebki ze skóry aligatora.