Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń trwającego tygodnia z przenikających się światów mody i biznesu.
E-paragony to oszczędność kosztowa na poziomie 50-80 proc. względem papierowych
Papierowe paragony to w obecnych czasach przeżytek. To co sprawdzało się przed laty, nie musi być najlepszym dostępnym rozwiązaniem dzisiaj. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że tradycyjne paragony są niewygodne. Konsumenci je gubią. Tusz na nich jest nietrwały. Są stratą papieru i niepotrzebnymi kosztami. Jak podają rządowe strony, bieżące „przepisy pozwalają na wystawienie klientowi paragonu w postaci elektronicznej”. Jakie korzyści wynikają z rezygnacji z paragonu papierowego? Dowiedz się więcej.
Aleksandra Kiljan nową szefową komunikacji marketingowej Miya Cosmetics
Aleksandra Kiljan objęła stanowisko head of marketing communications & e-commerce w spółce Kanani, która w swoim portfolio kosmetycznym posiada między innymi markę Miya Cosmetics.
W swojej karierze pełniła również rolę PR&community managerki dla Maybelline (na Polskę i kraje bałtyckie). Przez 3 lata do 2020 roku zajmowała stanowisko PR managerki w agencji PR-owej Big Picture. Przed tym doświadczeniem, przez prawie 3 lata do 2017 roku pracowała jako specjalistka ds. rozwoju biznesu w firmie Aria, produkującej gitary elektryczne. Do spółki Kanani przeszła z Garnier Polska, gdzie spędziła blisko 3 lata. Została odpowiedzialna za komunikację marketingową i strategię ecommercową, takich marek jak Miya Cosmetics, Iceberg i John Frieda. Dowiedz się więcej.
Sprzedaż właściciela Zary wzrosła o 16,6 proc. Co ją napędzało?
Analitycy zauważają rosnąca ostrożność wśród konsumentów zastanawiających się nad zakupem produktów premium. Zyskuje na tym szybka moda. Tym razem potwierdzają to wyniki Inditexu. Właściciela takich marek, jak Zara, Zara Home, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, czy Oysho.
Zgodnie z opublikowanymi danymi sprzedaż Inditexu w pierwszym półroczu wzrosła o 16,6 proc. w stałej walucie do 16,9 mld euro. Zysk brutto (przychody minus koszty bezpośrednie) w okresie sześciu miesięcy zakończonym 31 lipca przekroczył 9,8 mld euro, rosnąc o 14,1 proc. rok do roku. Natomiast dochód netto (dochód pomniejszony o koszt sprzedanych towarów, amortyzację, odsetki i podatki za okres obrachunkowy) hiszpańskiego holdingu wyniósł 2,5 mld euro, zyskując 40,1 proc. względem roku ubiegłego. Dowiedz się więcej.
Amerykańska Sephora z nową prezeską Artemis Patrick
Według branżowych źródeł Artemis Patrick, która do tej pory pełniła stanowisko globalnej dyrektorki ds. merchandisingu, obejmie nowe stanowisko i jednocześnie będzie pierwszą kobietą, która stanie na czele giganta kosmetycznego. Swoją nową funkcję będzie pełnić od 2 października 2023 roku. Jak podają amerykańskie źródła, kobieta będzie ściśle współpracować z Guillaume Motte, prezesem i dyrektorem generalnym globalnego biznesu Sephory. Dowiedz się więcej.
Ciao Milano! Polska marka otworzyła pierwszy sklep we Włoszech
Założona przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca marka Reserved od 1988 roku umacnia swoją pozycję na polskim rynku producentów odzieży. Dbając przy tym nie tylko o jakość proponowanych ubrań ale również sukcesywne zwiększanie świadomości marki wśród konsumentów. Zgodnie z obraną strategią, 15 września 2023 roku Reserved otworzył pierwszy stacjonarny salon sprzedażowy we Włoszech. Dokładnie w Mediolanie, przy najważniejszej ulicy handlowej – Corso Vittorio Emanuele II. Dowiedz się więcej.
Apple zaprezentował iPhone’a 15
We wtorek znany na całym świecie producent „jabłuszek” zaprezentował najnowsze modele smartfonów – iPhone 15 i 15 Plus, a także 15 Pro oraz 15 Pro Max. Przyjrzeliśmy się im, sprawdziliśmy ich ceny i… Postanowiliśmy doradzić, kiedy nadchodzi dobry czas na zmianę posiadanego aparat. Dowiedz się więcej.
Zdjęcie główne: Pexels