Luksus wkracza do Polski
2019 rok to również debiut luksusowej marki Hermes na polskim rynku. Swój pierwszy salon legendarna marka postanowiła otworzyć w nowootwartym warszawskim Hotelu Europejskim.
Wszystko na to wskazuje, że już niedługo butik Hermes może doczekać się równie luksusowych sąsiadów. Niedawno media obiegła informacja, że swoje salony w Warszawie planuje otworzyć Chanel oraz Dior. Obydwie marki również miałyby zagościć w Hotelu Europejskim.
Czy debiut tak ekskluzywnych marek nad Wisłą miałby oznaczać wzrost wartości rynku dóbr luksusowych w Polsce? Według prognoz firmy KPMG wartość tego sektoru w Polsce w 2019 roku ma zanotować 5,4% wzrost w stosunku do roku ubiegłego i wynieść ponad 25 mld zł.
Przewiduje się, że polski rynek dóbr luksusowych może osiągnąć wartość powyżej 38 miliardów złotych. Standard życia Polaków rośnie, ich zamiłowanie do luksusu także. Jak się okazuje zakup sukienki, torebki, a nawet butów za kilka tysięcy złotych wcale nie jest czymś wyjątkowym. Pozwalamy sobie na coraz droższe wyjazdy, zaczęliśmy zaglądać do drogich restauracji. Czyżbyśmy doganiali Europę?