Coraz bardziej widoczne w branży modowej stają się wpływy digitalowych influencerów. Social media są bardzo widoczne w modzie, a prym wśród wielu platform wiedzie Instagram, dla którego miniony rok był czasem wielu wielkich zmian. Serwis zmienił nie tylko logo, ale również sposób dzielenia się zamieszczonymi treściami, a nawet stworzył możliwość robienia zakupów. Narzędzia Instagrama stały się wizualną narracją świata mody, dzięki czemu platforma może być nazwana najbardziej przystępnym serwisem informacyjnym w branży modowej.
Projektanci również zauważyli to, jak wielki nie tylko zasięg, lecz także potencjał posiada Instagram. Tommy Hilfiger pokusił się o zbadanie nowych kierunków w mediach społecznościowych, tworząc swój pierwszy w historii InstaPit, gdzie dzięki sekcji wypełnionej liderami cyfrowego świata mogliśmy cieszyć oczy jesienną kolekcją, zaś projektant mógł cieszyć się zwiększaniem swoich zasięgów dzięki m.in. Stefanie Giesinger. Modelka, którą obserwują ponad 2 miliony followersów była jedną z osób, które właśnie przez Instagram przyczyniły się do zwiększenia zasięgu promocji marki Hilfigera. Dzięki #FashionIllustrated mogliśmy obserwować odrodzenie ilustracji modowych. Gucci wyróżnił pracę ilustratora @mrsjaydefish, zaś Stella McCartney poprosiła artystów o szkice #Stellastrations z jej pokazu w Paryżu. Kampania #RunwayForAll nie tylko zwróciła uwagę na potencjał mody, jej zwiększające się obszary i otwartość, ale przede wszystkim zachęcała do otwartości i akceptacji różnych typów urody, rozmiarów, kolorów skóry i wieku.
Warto wspomnieć o topowych hashtagach, które zdominowały sieć, a były nimi m.in. #ootd, #instafashion, #fashionblogger, #fashionista, #streetstyle, #mensfashion, #instastyle oraz #lookbook. Skupmy się jednak na trendach i topowych momentach minionego roku. Oto kilka z nich. Enjoy!
1. Ilustracje modowe i #fashionillustrated
3. Castingi modelek przez Instagram
4. Współpraca projektantów z infuencerami
5. Debiuty kolekcji na Instagramie
6. Zdjęcia ze studia Made-for-Instagram na wydarzeniach
Autor: Monika Szabelska