Ten rok był zupełnie innych od poprzednich i jeszcze kilkanaście miesięcy temu, nikt nie spodziewał się takiego biegu wydarzeń- nawet najlepsze firmy modowy świata. Kampanie luksusowych domów mody niejednokrotnie oddają charakter tego co przeżywaliśmy jako ludzie i członkowie zespołów w pracy. Prezentujemy- naszym zdaniem- najciekawsze kampanie 2020 roku.
Biznes w tym roku nie miał łatwo. Na łamach “Fashion Biznes” kilkukrotnie podawaliśmy Wam statystyki sprzedaży na rynku dóbr luksusowych. W tekście pod tytułem “Pandemia przyczyniła się do rekordowego spadku na rynku towarów luksusowych” pisaliśmy “Globalny rynek osobistych dóbr luksusowych takich jak odzież, akcesoria czy kosmetyki odnotował w 2020 roku najgłębszy spadek w historii, po tym jak z powodu pandemii konsumenci ograniczyli wydatki a kraje wprowadziły restrykcje w podróżowaniu. Wartość sprzedanych dóbr skurczyła się w porównaniu do roku ubiegłego o 23 proc. i wyniosła 217 mld euro, szacuje w corocznym raporcie międzynarodowa firma doradcza Bain & Company.”
Ale to wcale nie powstrzymało firm od robienia tego co im wychodzi najlepiej czyli kolekcji i kampanii. Gdyby nie pandemia, być może wcale nie poznalibyśmy mamy Josepha Altazurry czy babci Simona Jacquemusa. Nie poznalibyśmy też rodziny Michaela Jordana czy zespołu, który na co dzień tworzy markę Gucci. To także przejaw autentyczności, z którą – jak dowodzi raport przygotowany wspólnie z Accenture- coraz częściej przyjdzie nam się stykać. Ale nie będziemy już Was zagadywać. Zapraszamy na przegląd kampanii z 2020 roku.