Anna Lewandowska, Magda Gessler i Iga Świątek wśród najbardziej cenionych kobiet w Polsce. Na podium zadebiutowała również kolejna gwiazda sportu. Wartość ich wizerunku ujawnia najnowszy raport magazynu „Forbes Women”.
Czytaj również: Ich imperia warte są miliardy złotych. Kim są najbogatsze rodziny w Polsce? [RANKING]
Inspirują, wzbudzają zaufanie i podziw, a ich osiągnięcia dostrzegane są na arenie polskiej i międzynarodowej. „Ranking najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce” stworzony przez „Forbes Women” i PSMM Monitoring & More dowodzi, że Polki budują coraz silniejszy wizerunek w kraju i na świecie oraz jak ujawniają jego wyniki – doskonale odnajdują się w sporcie.
Które znane Polki mogą pochwalić się największą wartością medialną?
Na pierwszym miejscu rankingu po raz kolejny (podobnie jak w roku 2021 i 2022) znalazła się Iga Świątek. Wycena marki osobistej zwyciężczyni tegorocznego French Open zbliża się do miliarda. Obecnie Forbes szacuje ją na 988 mln złotych.
Anna Lewandowska to nie tylko popularne nazwisko w dziedzinie sportu i fitnessu. Drugie miejsce w rankingu dowodzi, jak dobrze żona Roberta Lewandowskiego łączy rolę influencerki, businesswoman i sportsmenki. Wizerunek medialny Anny Lewandowskiej wycenia się na 278 milionów złotych.
Trzecie miejsce na podium zajęła debiutująca w rankingu tenisistka Magda Linette. Zwyciężczyni turniejów WTF w singlu i deblu oraz półfinalistka Australian Open posiada wizerunek medialny wyceniany na 271 mln zł. „Codziennie pracuję nad tym, by mieć wyłącznie pozytywny wpływ na swoje otoczenie oraz by moja historia inspirowała, bo wiem, że z większą rozpoznawalnością, łączy się duża odpowiedzialność społeczna, która dodatkowo motywuje mnie do dalszego rozwoju” – wyznała Magda Linette dla magazynu „Forbes”.
Kolejne miejsca w rankingu przypadły popularnym influencerkom, aktorkom, piosenkarkom i osobowościom medialnym. W top 10 uplasowały się między innymi Małgorzata Jamroży (Margaret), Zuzanna Grabowska (sanah) czy najpopularniejsza polska restauratorka Magda Gessler.
Czytaj również: Stylistki gwiazd. Kto ubiera Margot Robbie, Kendall Jenner, Hailey Bieber, Jennifer Lawrence i inne celebrytki?
TOP10 rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce 2023 przedstawia się następująco:
- Iga Świątek, tenisistka – wartość medialna na poziomie 988 mln zł
- Anna Lewandowska, trenerka – 278 mln zł
- Magda Linette, tenisistka – 271 mln zł
- Katarzyna Cichopek, aktorka – 239 mln zł
- Margaret (Małgorzata Jamroży), piosenkarka – 229 mln zł
- Magda Gessler, restauratorka -221 mln zł
- sanah (Zuzanna Grabowska), piosenkarka – 215 mln zł
- Małgorzata Rozenek – Majdan, prezenterka – 199 mln zł
- Maryla Rodowicz, piosenkarka – 166 mln zł
- Edyta Górniak, piosenkarka – 155 mln zł
Forbes ujawnia najcenniejsze kobiece marki osobiste
Do stworzenia rankingu stu najsilniejszych kobiecych marek osobistych 2023, analizie poddano ponad 2,7 miliona publikacji. Tegoroczna wartość medialna wszystkich badanych osiągnęła 11 miliardów złotych.
– To kwota aż o 2,4 mld złotych wyższa niż w ubiegłym roku. Analizując przekaz medialny, wyraźnie widać, że personal branding to dziś nie moda i pusty frazes, a realne oczekiwanie rynku i to kobiety działają na nim coraz odważniej zdecydowanie zaznaczając swoją obecność
– skomentował odpowiedzialny za stworzenie rankingu redaktor “Forbes”, Piotr Zieliński.
Zdjęcie główne: kampania Apart, mat. prasowe
Przeczytaj również: Marki modowe założone przez modelki