noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Loreal

“65 proc. fryzjerów boryka się z problemem lęku i wypalenia”. Program HeadUp L’Oréal Professionnel Paris chce to zmienić

REKLAMA
noSlotData

Od 1909 r. L’Oréal Professionnel Paris jest zaufanym partnerem profesjonalistów  w  branży fryzjerskiej, dbając o  podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych  i  zapewniając branży wsparcie również biznesowe. W  2023 r. marka posuwa się  o krok dalej i ogłasza wprowadzenie programu o nazwie Head Up, który skupia się  na dbaniu o zdrowie psychiczne fryzjerów.  

W maju 2023 r. L’Oréal Professionnel Paris z dumą uruchamia program Head Up, aby  wspierać społeczność fryzjerów poprzez zwiększenie świadomości o wyzwaniach stojących przed fryzjerami na co dzień oraz edukować ich w zakresie radzenia  sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie.  

Profesjonalista, fryzjer, stylista to również aktywny słuchacz o  czym często  zapominamy. Rocznie spędza nawet 2000 godzin na słuchaniu klientów i oferuje  usługi, które wykraczają poza stworzenie fizycznej przemiany włosów czy  zmiany koloru. Na co dzień fryzjer zapewnia wsparcie społeczne i emocjonalne.  W rzeczywistości 75 proc. klientów uważa chodzenie do fryzjera za formę dbania  o siebie i formę relaksu, „me time”.  

Mając na uwadze kluczową rolę, jaką fryzjer odgrywa w naszym społeczeństwie, marka L’Oréal Professionnel Paris zawsze brała udział w rozwoju i podnoszeniu rangi  tej branży. Ostatnim takim przykładem był COVID. Kiedy pojawił się koronawirus,  profesjonaliści w branży fryzjerskiej zostali bez możliwości wykonywania zawodu  i  z  wysokim poziomem stresu. Szybkie finansowe wsparcie nie mogło być  inicjatywą oddolną – do tego potrzebne były systemowe zmiany. Jednak wsparcie  psychologiczne mogło już wyjść od niezależnego podmiotu i tak zrobił L’Oréal  Professionnel Paris.

Marka opracowała Stand for Pros, inicjatywę mającą na celu  wsparcie profesjonalistów w dziedzinie fryzjerstwa poprzez darmową naukę online  i wsparcie emocjonalne.  W  2023 marka L’Oréal Professionnel ogłasza swoje dalsze zaangażowanie,  wprowadzając Head Up, ponieważ zdrowie psychiczne jest dla tej społeczności  kluczowe. Marka przeprowadziła dwa badania, które wykazały, że zdrowie  psychiczne jest wyzwaniem nr 1 dla profesjonalistów w  branży fryzjerskiej  w 6 krajach, a 65 proc. fryzjerów borykało się z problemem lęku, wypalenia lub  depresji w swojej karierze zawodowej.

Head Up to program stworzony przez L’Oréal Professionnel Paris, który zapewnia profesjonalistom z branży fryzjerskiej szkolenia z zakresu zdrowia psychicznego. Jest to o tyle ważna inicjatywa, o ile praca fryzjera to nie tylko niezwykłe rzemiosło, ale również emocje i relacje. Podczas wizyt w salonach fryzjerskich klienci często zwierzają im się ze swoich problemów i opowiadają o niekiedy trudnych sytuacjach. Fryzjerzy są też obecni podczas niezwykle emocjonujących, czasem przepełnionych stresem sytuacji takich, jak śluby. Może udzielać im się nerwowy nastrój i między innymi dlatego tak ważna w tym zawodzie jest odporność psychiczna – by umieć radzić sobie z przebodźcowaniem, stresem i otaczającą presją. Pomagać w tym ma program Head Up, który za pośrednictwem szkoleń, uczy fryzjerów zarządzania swoimi emocjami, stawiania granic oraz współtworzenia przyjaznego środowiska pracy. Już teraz widzimy ogromne zainteresowanie fryzjerów tym tematem i ich ciepłe reakcje, co bardzo nas cieszy. Świadczy to o tym, że rzeczywiście takiego wsparcia oczekują od L’Oréal Professionnel Paris, jako profesjonalnej marki która dedykowana jest ich potrzebom – przyznaje Marta Stachowiak-Dobrakowska, Online Education Manager L’Oréal Professionnel Paris.

Prowadzone przez Hayley Jepson i Daniela Masona Jonesa, szkolenie w programie  Head Up podzielone jest na cztery certyfikowane i krótkie moduły po 8 minut każdy:  

  • 01. Zarys Head Up.  
  • 02. Znaczenie zdrowia psychicznego. 
  • 03. Ja: dbanie o siebie.  
  • 04. Ty: wyznaczanie granic. 

L’Oréal Professionnel z myślą o zdrowiu psychicznym

Do końca 2023 roku marka przeszkolić 20 tys. profesjonalistów w branży fryzjerskiej dzięki pierwszemu modułowi Head Up oraz kolejne 100 tys. do 2025 roku. Head Up będzie dostępny online, poprzez stronę internetową L’Oréal Professionnel, YouTube oraz na platformie edukacyjnej L’Oréal, ACCESS.  

Chcąc pokazać wsparcie dla Head Up, marka L’Oréal Professionnel prezentuje znak rozpoznawczy o podwójnym znaczeniu. W języku migowym gest ten oznacza „nadzieję”, ale używany jest również podczas praktyki jogi dla uziemiania.

O to, dlaczego równowaga psychiczna jest tak istotna w pracy fryzjera, spytaliśmy też Martynę Bryk, fryzjerkę, właścicielkę salonu fryzjerskiego i Master Artystkę L’Oréal Professionnel Paris:

W ostatniej dekadzie oczekiwania współczesnego klienta wobec fryzjera uległy znacznej zmianie. Poza chęcią uzyskania konkretnego efektu na włosach, przychodzą do wybranego salonu i wybranego profesjonalisty, chcąc dobrze się poczuć. Kierują się emocjami. A żeby fryzjer mógł dawać klientom tylko te pozytywne, sam musi najpierw zadbać o swoją równowagę psychiczną. Jeśli są jakieś czynniki, które źle wpływają na jego funkcjonowanie, jest sfrustrowany, przygnębiony lub po prostu przepracowany czy niedospany, nie jest w stanie w pełni zbudować pozytywnych relacji ze swoją klientką/swoim klientem. Co gorsza, jeśli ma tą świadomość i potrafi wejść w rolę zadowolonego fryzjera, który tryska szczęściem i finalnie uzyska to pożądane flow z klientką/klientem, jest to zgoła nieszczere i na dłuższą metę jeszcze bardziej eksploatuje jego stan psychiczny. Prowadzi to do szybkiego wypalenia i niechęci wykonywania tego zawodu. 

Należy również pamiętać, że klienci przychodzą do nas też z jakimś bagażem emocjonalnym i bardzo chętnie zostawiają nam go razem z zapłatą za usługę. Dlatego tak ważne i potrzebne są takie inicjatywy, jak program Head Up stworzony przez L’Oréal Professionnel Paris. Dzięki nim fryzjerzy mogą skorzystać ze wsparcia w osiągnięciu tak kluczowej w tym fachu równowagi psychicznej. Bo to od niej zależy, jak sobie poradzi ze stanem emocjonalnym klienta i jaki będzie ona miała wpływ na przebieg usługi oraz pozostawioną emocję dla obu stron. 

Zdjęcie główne: mat. prasowe

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES