REKLAMA
Najcenniejsze polskie marki modowe

Najcenniejsze polskie marki modowe [ranking]

REKLAMA

Aktualna w rynku mody w Polsce ma szansę osiągnąć 65 mln złotych i z roku na rok będzie się zwiększać. Dynamiczny rozwój branży mody w Polsce definiują wzrosty największych odzieżowych gigantów. Sprawdzamy, które marki plasują się wśród najcenniejszych w kraju. 

Najnowszy ranking Forbes wyróżnił 200 największych firm w Polsce. Wśród nich znalazło się 13 marek odzieżowych, których łączna wartość osiągnęła 2,4 mln złotych. Dodatkowo, silną pozycję w zestawieniu zajmuje spółka obuwnicza CCC, która w swoim portfolio posiada szereg znanych i lubianych brandów. 

LPP: spółka, która posiada najcenniejsze marki odzieżowe

LPP to gdańska spółka odzieżowa będąca liderem sektora modowego nie tylko w Polsce, ale i Europie Środkowo-Wschodniej. W portfolio firmy znajdziemy szereg popularnych marek modowych jak Reserved i Sinsay, Mohito, Cropp i House. Od 2001 roku spółka notowana jest na GPW w Warszawie, wchodząc w skład indeksu WIG20. Spółka pod przewodnictwem Marka Piechockiego w bieżącym roku została uplasowana na 3. pozycji rankingu „Forbes” pośród największych firm nad Wisłą. Jej wartość oszacowano na 24 416 mln złotych.

Od ponad 30 lat LPP prowadzi aktywną działalność w Polsce i zagranicą, otwierając kolejne sklepy w Londynie, Tel Avivie czy Mediolanie. W 2023 roku LPP obecne było na 39 rynkach. Spółka jest obecnie w posiadaniu 2206 salonów stacjonarnych, zatrudniając niemal 30 tysięcy osób.LPP z roku na rok sukcesywnie rośnie, zwiększając swój udział na polskim i zagranicznym rynku odzieżowym. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów. 

W modowym portfolio spółki LPP znajdują się kolejno: Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp. Większość z nich śmiało możemy nazwać najcenniejszymi markami odzieżowymi w Polsce, bowiem zostały indywidualnie uplasowane na liście najwiekszych polskich marek. 

Które marki LPP są najwięcej warte?

Reseved to największa i najbardziej rozpoznawana marka koncernu LPP, która zajęła 19. miejsce na liście najcenniejszych polskich marek magazynu „Forbes”. Jej wartość w 2022 roku szacowano na 805 mln złotych. Jednakże marką z parasola LPP, która w ubiegłym roku rozwijała się najszybciej był Sinsay, który sam znalazł się 27. miejscu zestawienia z wyceną 571 mln złotych. Jako jedyny z portfolio Grupy osiągnął w tym czasie dwucyfrową dynamikę wzrostu, co stanowi dobrą prognozę wobec planów rozwojowych marki. Zapowiada jednocześnie, że w planach ma dalszy intensywny rozwój salonów Sinsay zakładający otwarcie kolejnych 300 nowych rocznie w Polsce i za granicą, przez najbliższe 3 lata.

Na liście najcenniejszych nie zabrakło również innych marek z portfolio spółki. Cropp został uplasowany na 48. pozycji z wyceną 285 mln. Wartość House szacowana jest na 274 mln, co dało marce 49. miejsce w rankingu.

CCC: modowy lider w sektorze obuwniczym

Spółka CCC to polska spółka akcyjna zajmująca się produkcją i sprzedażą obuwia. Została założona w 1999 roku przez Dariusza Miłka, a jej siedziba znajduje się w Polkowicach. CCC jest jedną z największych firm obuwniczych w Europie, z ponad 950 sklepami w 28 krajach. Grupa posiada również 90 platform e-commerce Od 2004 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Należąca do portfela Spółki marka CCC to aktualnie najcenniejsza marka obuwnicza w kraju. Firma oferuje szeroki wybór obuwia dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W jej znajdują się zarówno buty zewnętrznych marek (w tym adidas, Champion, Puma czy Vans), jak i te produkowane pod własnymi markami CCC, Lasocki, Sprandi, Gino Rossi, Badura i DeeZee. Należąca do Grupy marka CCC prowadzi również sprzedaż obuwia online za pośrednictwem strony internetowej. Spółka CCC realizuje strategię rozwoju omnichannel, która zakłada integrację sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Firma planuje również dalszą ekspansję na rynki zagraniczne. Obecnie firma zatrudnia ponad 13 tysięcy osób. 

Przeczytaj również: Moda na GPW: w ciągu tygodnia akcje CCC zyskały blisko 15 proc.

Diverse na podium najcenniejszych w kraju

W zestawieniu najcenniejszych marek modowych nie może zabraknąć też marki Diverse. Firma odzieżowa wywodząca się z portfolio spółki Etos S.A. z siedzibą w Gdańsku. Korzenie firmy sięgają 1993 roku. Od tego czasu Diverse buduje silną pozycję na polskim rynku, proponując odzież dla kobiet i mężczyzn. posiada. Firma posiada ponad 270 sklepów w Polsce i jest również dostępna online. Szczególną popularność zyskała wśród młodych ludzi ze względu na przystępne ceny i casualowy styl. Czerpie inspiracje z najnowszych modowych trendów i adaptuje je do charakteru marki. Diverse zajmuje 74. pozycję wśród największych marek w Polsce, a jego wycena w 2022 roku sięgnęła 155 mln złotych. 

Znane polskie marki modowe – ile są warte?

Ranking 200 największych marek wyróżnił również znanych i cenionych graczy na polskim rynku modowym. W zestawieniu pojawiła się kobieca marka Monnari – jej wycena w 2022 roku to 56 mln złotych. Kolejne cenne marki w kraju to: Gatta z wyceną 53 mln złotych, Carry – 52 mln złotych oraz, pionierzy mody męskiej: Bytom – 39 mln złotych i Vistula – 38 mln złotych. Pulę zamykają Ochnik – 35 mln złotych, Wólczanka – 26 mln złotych i Tatuum – 14 mln złotych.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: TOP 5 modowych spółek w Polsce, w które warto inwestować

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES